Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs Review

Amstel48 7 augustus 2017, laatste update op 3 september 2017, 887 views

Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs (Product gekocht)

Prima stevige telefoon met met 64 G geheugen, dual sim en geheugenkaarthouder. Met extra accupack zeer lang te gebruiken en anders in turbo stand in een half uurtje weer helemaal vol.

Pluspunten

• geen overbodige meuk
  • accuduur
  • moto mods
  • beeldscherm
  • dual sim
  • meer dan snel genoeg
  • 64 G geheugen
  • USB-C aansluiting

Minpunten

• geen hoesje als je accupack hebt
  • geen oortjes meegeleverd

Nu een dikke week in gebruik dus dan kun je pas wat zegggen over een apparaat. Na verlies van xperia Z2 overgegaan op Motorola vanwege goede ervaringen in mijn omgeving met andere motorola's.
Hij wordt geleverd met nylon achterkantje, turbo charger en usb-C kabel. oortjes ontbreken maar op zich is dat geen probleem.

Het energiebeheer is prima, je komt zonder problemen met een volle accu de dag door en dan nog een beetje meer. Ik heb de Moto Mod accupack erbij, met dit achterwandje wordt de capaciteit dusdanig opgeschroefd dat je er zonder problemen drie tot vier dagen mee toekunt (ik doe geen dingen als permanent video streamen etc). Deze mod maakt de Z2 iets zwaarder en dikker maar dat is in de praktijk geen enkel probleem. Nadeel is dat ik (nog) geen flip-hoesje hiervoor kan vinden.

Het beeldscherm is lekker helder, en scherp.

De camera is voor gewoon snapshot gebruik goed; de hdr mode werkt daarbij in automatische stand zeer goed. De frontcamera heb ik geen idee van; ik ben niet van de selfies dus die gebruik ik niet.

Geluid is op zich goed maar de maximale geluidssterkte zou wel wat hoger mogen. in hands-free mode in een wat rumoerige omgeving schiet die tekort.
Vingerafdrukherkenning werkt goed, is verder niets op aan te merken; het zou wel fijner geweest zijn als de vingerafdruklezer ook als home knop gebruikt had kunnen worden; de homeknop is alleen op het scherm beschikbaar.
edit - Zoals Tannkiej hieronder opmerkt kun je de vingerafdruklezer ook als home knop en terugknop instellen. Werkt na minuutje oefenen prima.

Bouwkwaliteit is prima: metalen kast met de gebruikelijke aan/uit en hard/zachtknoppen op een goed bereikbare plaats. Het meegeleverde nylon achterkantje sluit zeer goed aan en dekt de contacten voor de mods keurig af. Nadeel van dit achterkantje is dat het van nylon is en dus geen enkele stroefheid heeft. Als je de telefoon in de handen houdt geen probleem maar als je hem neerlegt kan dat vervelend zijn.

De 64G geheugen behoeft geen verder uitleg.

Het uiterlijk is kwestie van smaak: ik vindt het best; of je nu de ene of de andere zwarte plak metaal plus glas in je handen hebt maakt mij niet uit.

De Moto Mod turbo PowerPack breidt de accucapaciteit uit met 3940 mAh en wordt magnetisch op de telefoon vastgehouden. Hij sluit zeer goed aan en de magneten zijn in elk geval sterk genoeg dat ondanks enig voorzichtig gooi en smijtwerk de mod niet loslaat.
Het energiebeheer is te kiezen tussen een eco en niet eco modus.ik gebruik de eco modus waarbij de telefoon steeds geladen wordt als de lading onder de 80% komt.
De mod heeft een eigen usb-c aansluiting en kan dus los van de telefoon geladen worden.
Bij het laden vast aan de telefoon wordt eerst de telefoon geladen en daarna de mod.
Laatste over de mod: de achterkant is van geribbeld rubber wat zowel prettig in de hand ligt als ook de nodig stroefheid geeft als je de telefoon weglegt.

Edit om onderstaande vragen te beantwoorden:
1-Mods zijn te krijgen bij belsimpel, coolblue, bol.com. gewoon even googlen
2-Er zit een magnetometer in

Heb jij ook een Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs?

In de Moto app kan je onder Moto Acties de '1 knopsnavigatie' aanzetten. Dan gebruik je de vingerafdrukscanner ook als een soort van mousepad; kort drukken op het midden is home, vegen naar links is terug, vegen naar rechts is de app drawer (alle actieve apps). Het is even wennen als je 3 losse knoppen gewend bent, maar ik vind het erg prettig werken!
Wat Tankiej zegt. Juist die een-knops navigatie in combinatie met vingerafdruk-ontgrendeling maakt de Z2 Play enorm chill om te bedienen. Je moet even de timing oefenen van het ingedrukt houden van de homebutton/vingerscanner midden, want langer en je scherm gaat uit, nog langer en je gaat naar de Google app. Maar eenmaal gewend is het erg fijn.
Nuttige review, bedankt!

Ik ben zelf ook ge´nteresseerd in de Z2 Play, maar het lijkt alsof Moto Mods niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Waar heb jij ze vandaan?
accupack heb ik gewoon bij bol.com vandaan.
Belsimpel heeft er ook veel.
Coolblue dacht ik ook maar dan wel voor (hoge) coolblue prijzen
Zou je eens willen kijken of er een magneto-meter (aka digitaal kompas sensor) in zit? Zoals vaak zijn de websites het niet met elkaar eens (Volgens Motorola/US wel, Tweakers niet, Coolblue wel, en Belsimpel bevestigt het ontbreken zelfs bij de versie van hun E400 aanbieding...).
Bij de Moto G5/s/+ waren er ook veel verschillen per regio.

Dank!
eenvoudig antwoord: ja, er zit een magnetometer in