Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • PLS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung S24F352 Zwart Review

rick.b 7 augustus 2017, laatste update op 7 augustus 2017, 110 views

Samsung S24F352 Zwart (Product gekocht)

Heb het voor ongeveer 3 maand in gebruik en bevalt me prima.

Pluspunten

• mooi beeldkwaliteit
  • afwerking en behuizing
  • dunne bezels
  • freesync
  • besturing

Minpunten

• glossy plastic aan de bezels
  • niet kantelbaar

Heb de monitor al 3 maand in gebruik, en heb freesync de eerste 14 dagen gebruikt met een r9 290x. Ik kom er nog op terug waarom ik het niet meer gebruik.

afwerking/behuizing:
Voor de prijs die je betaald(voor mij 180 euro) is het prachtig afgewerkt. De achterkant en de kleine bezels zijn een grote plus voor mij. Alleen de glossy plastic aan de bezels kanten aan het scherm irriteren mij soms doordat de scherm reflecteert tegenover de rand. Een probleem dat bij mijn vorige monitor meer voor kwam en bij samsung wel vaker wordt gedaan met monitors. Het iswaarschijnlijk een minpunt voor autisten maar zet het er toch maar bij.
De voet is wel te wankel. een kleine beweging tegen mijn ikea bureau en de scherm gaat al heen en weer. Ik irriteer er me persoonlijk niet aan maar moet er bij zeggen dat mijn bureau op zichzelf al een beetje wankel is.

beeldkwaliteit:
Toen ik het scherm voor het eerst aansloot vond ik het nogal koud eruit zien. maar dit heb ik opgelost met radeon aanvullende instellingen en dan verzadiging hoger gezet. Heb geen meter om het spectrum te controleren. zwart geeft het voldoende mooi aan. Niet zo goed als een oled maar voor een lcd goed genoeg. Krijg genoeg reacties van mensen die zeggen:"Huh, hoezo is je beeld zo helder en mooi?". Misschien komt het door de wat hogere verzadiging maar genoeg vinden het er mooi uitzien.

Functies:
Freesync, dit was een groot punt voor waarom ik het kocht. Na het 14 dagen gebruikt te hebben moest ik telkens switchen van freesync aan/uit.
Youtube reageert er niet goed op. Tijdens het gamen wil het ook nog wel eens niet helemaal goed gaan. Maar het werkt vaak wel goed alleen ik haat het switchen.. Dit verschilt trouwens wel met normal en ultimate freesync mode in de beeldscherm menu.

Blue light filter: In het begin vond ik het geweldig en het zorgde ervoor dat ik geen pijnlijke ogen meer had in de avond. Maar na wat paar weken gebruik ik het niet meer. Maar het is wel een geweldige functie, het is niet te rood en maakt wit eerder ?beche? of geelwit. Het is een prettige Blue light filter. En voor een xbox of je telefoon met continuum erop aan te sluiten geweldig aangezien windows 10 eco-systeem het er niet ingebouwd heeft.

Eind oordeel:
Het is een prettig en mooi scherm voor de prijs, de voet mag wel wat sterker en een kantel functie zou fijn zijn. Freesync support kan wel wat beter, weet niet of het aan mijn videokaart ligt of aan het scherm zelf. Voor de rest een perfect scherm en spijt heb ik zekers niet.

Heb jij ook een Samsung S24F352 Zwart?