Asus Expedition EX-GTX1050-2G

Specificaties GDDR5 • DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Asus Expedition EX-GTX1050-2G Review

maikel049 7 augustus 2017, 211 views Product gekocht

Asus Expedition EX-GTX1050-2G

Mooi Grafische kaart voor een gemiddelde multimedia PC met enige gaming mogelijkheden. Blijft koel, is erg stil en valt in een goede prijsklasse.

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Overclockbaar
  • Fan gaat uit onder de 45graden GPU
  • Dubbele Fan
  • Geen extra molex nodig

Minpunten

• Geen Molex maximum TDP niet aan te passen

Drivers en compatibiliteit Score: 5

Na twee maanden op basis clock te hebben gedraaid leek het mij wel leuk om deze kaart eens een beetje over te clocken om te zien wat het doet met de Passmark score.

De Baseline is als volgt:

Core Clock: 1354 Mhz
Memory Clock: 1752 Mhz
@53 graden onder 100% load.
Passmark score: 6348

Nu even wat gespeeld met de clock settings, het gaat om een model zonder extra Molex dus het maximaal te gebruiken wattage kan helaas niet verder omhoog worden gezet, dus maar even testen binnen de grenzen van zijn originele TDP.
Met een paas tussenstappen uiteindelijk op de volgende clock uit gekomen:

Core Clock: 1604 Mhz (+250Mhz)
Memory Clock: 1912 Mhz (+260Mhz)
@55 graden onder 100% load.
Passmark score: 6996 (+-10% > )

De GPU is stabiel op deze clock en blijft ook koel met de stock koeler.
Gooi ik de Core-Clock op 1654 dan krijg ik artifacts, dus ik houd hem maar op 1604.
Een +-10% verbetering in performance door enkel en alleen de clock wat omhoog te gooien is zeker niet verkeerd.

Test systeem:
Asus Z270-P
Intel i7 7700 @ 3.6Ghz
16GB Corsair @ 3001Mhz
Samsung Evo 960 500GB NVME

Heb jij ook een Asus Expedition EX-GTX1050-2G?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite