Tweakers zegt: 8,5

Motorola Moto G5 Plus Goud

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G5 Plus Goud Review

jodocus2 6 augustus 2017, laatste update op 25 augustus 2017, 559 views Product gekocht

Motorola Moto G5 Plus Goud

Heeft veel kwaliteit voor een relatief lage prijs

Pluspunten

• Solide gebouwde smartphone
  • Bied veel voor weinig geld

Minpunten

• Geen kompas

Ik zocht een smartphone met kwaliteit, voor niet teveel geld. Ik denk dat ik die met de moto g5 plus heb gevonden. Uiteraard, moet je deze telefoon niet vergelijken met
een Samsung S7 of S8. Ook het design is niet waar je dit toestel voor koopt. Maar de g5 plus ziet er netjes uit en voelt solide aan. Het lensje steekt iets uit, maar in een hoesje is dit geen enkel probleem. De prestaties zijn beter dan je zou verwachten voor de prijs. Mooi helder schermpje, reageert lekker snel, maakt meer dan redelijk goede foto's. Is ook wat software stabiel, heeft weinig overbodige apps, die bovendien eenvoudig uit zijn te zetten. De zogenaamde "smart gestures", waarbij het toestel zou moeten reageren op bewegingen deed het niet (een probleem wat vaker schijnt voor te komen). Een nieuw vervangend exemplaar deed het prima.
Een ander minpunt is het ontbreken van een kompas, het gebruik als GPS is daardoor wat minder. En fans van google sky zullen dit heel vervelend vinden.

Ik heb nog een aanvulling op mijn review. Zoals ik eerder al zij had ik problemen met de motion gestures. Bol.com stuurde mij direct een nieuw toestel. Maar na een paar dagen gaf dit opnieuw problemen. Misschien dom, maar ik kwam er uiteindelijk achter dat het toestel alleen goed functioneerde zonder hoesje. Dit werd veroorzaakt door het magnetische plaatje in het hoesje (zie afbeelding). Dit verstoorde de werking van de sensors. Dus houdt hier rekening mee!

Heb jij ook een Motorola Moto G5 Plus Goud?

Goed toestel alleen vind het design wat minder mooi

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland