Specificaties Warmtepompdroger met 8kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

Miele TMG840 WP Review

Rene 5 augustus 2017, 280 views

Miele TMG840 WP (Product gekocht)

Perfecte droger. Aan de prijs maar doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Mogelijkheden
  • Uiterlijk
  • Zuinig

Minpunten

• Geen

Droogresultaat Score: 5
Energieverbruik Score: 5

Intro (kopie van de review over de bijbehorende wasmachine)

De afgelopen 7 jaar hebben we drie was(/droog)machines versleten. Allereerst een Indesit, met bijbehorende droger. 1 keer een probleem met de ontluchtingsslang gehad, waardoor de wasmachine non-stop water nam. Gelukkig was ik thuis en had ik een lekbak. Hier was er een groot risico voor een behoorlijke lekkage, welke bij toeval werd voorkomen.

Machine 2 was (vanwege ruimtegebrek) een LG F1695 was/droogcombinatie. Wassen ging perfect. 12 kilo en 1600 rpm centrifuge deden zijn werk prima, stil was hij ook. Maar drogen, dat konden ze beter weglaten. Kort samengevat: na 3x repareren de koop ontbonden en het volledige aankoopbedrag retour gekregen.

Machine 3 was een Hotpoint Ariston Aqualtis 1171 was/droogcombinatie. Wassen ging goed, drogen ook, maar wel met de herrie van een jumbojet en de snelheid van een naaktslak. 8 uur voor wassen en drogen. Met 2 kinderen van 1 en 2 jaar een een actief leven geen goede combo. Ook sleet het wasgoed erg snel, was erg gekreukt en vol met pluizen. Om het laatste te voorkomen kon ik een spoelprogramma draaien zonder was. Maar erg milieuvriendelijk is dat niet. Tijd voor wat nieuws!!!

De machine

Na een maand gebruik ben ik erg tevreden. De machine doet wat hij moet doen en alles zonder problemen.

- Gewone droogprogramma's gaan sneller als verwacht. Meestal duurt een programma een uur tot anderhalf uur. De trommel draait beide kanten op, hierdoor is het beddengoed geen probleem (4 personen). Op ekstra droog duurt dit ongeveer 1,5 uur.

- speciale programma's zijn er genoeg. Ik zal ze niet allemaal opnoemen. Het outdoor programma en mandjesprogramma gebruiken we best vaak. Als de kids uit het kinderdagverblijf komen drogen we de schoenen in het rek en vervolgens de regenkleding op het outdoor programma. Zo is alles binnen no-time droog en inzetbaar ;)

- de machine beschikt over de perfect dry technologie. De was komt er dan altijd uit op de ingestelde droogheidsgraad. Miele gebruikt hiervoor een sensor op een van de ribben welke het aantal mineralen meet. Tot nu toe blijkt dit systeem prima te werken. Ongeacht de hoeveelheid en samenstelling van het wasgoed.

- functies als anti kreuk en extra voorzichtig drogen zijn mooi meegenomen. Wat jammer is is dat de anti kreuk functie niet standaard ingeschakeld kan worden.

- Miele heeft zogenoemde geur ampullen. De eerste is nu bijna opgebruikt. De was ruikt prima maar ik weet niet of ik nieuwe ampullen ga aanschaffen.

- Overhemden programma gebruik ik best vaak, evenals het dampprogramma. De overhemden komen er beduidend beter uit. Sommige overhemden kunnen direct gedragen worden, maar de meeste moeten alsnog snel gestreken worden.

- Het geluidsniveau is acceptabel. Zodra de deur van de badkamer dicht is hoor je niks meer. De instelmogekijkheden zijn overigens te veel om op te noemen. Droogheidsgraad, startuitstel, stroomverbruik, geavanceerde instelllingen etc.

De machine is absoluut aan te raden. Wellicht dat de prijs aan de hoge kant is maar de machine stelt niet teleur. Na 3 (was)drogers is dit een verademing.

Heb jij ook een Miele TMG840 WP?