Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop LX710 Laser Review

Wurtul 6 januari 2010, laatste update op 6 januari 2010, 678 views

Logitech Cordless Desktop LX710 Laser

Pluspunten

• Vormgeving
  • Knoppen zelf te programmeren

Minpunten

• Geen

Algemeen
Wegens het niet meer goed werken van mijn Logitech MX 1000 Laser muis moest ik op zoek naar een nieuwe muis. Ik wou weer een Laser muis hebben aangezien de precisie van de muis mij zeer goed beviel. Ik wou in ieder geval weer een van Logitech, want ik ben zeer tevreden over hun producten.
Ik kwam tot de conclusie dat de muizen redelijk aan de prijs zijn, en zag deze aanbieding bij dixons.nl voor 45,-. Dus meteen gekocht.

]Beoordeling
Ik ben zeer tevreden over de werking van de desktop. Toetsenbord voelt goed aan en typen gaat prima. De extra knoppen vindt ik erg practisch. Na installatie van Logitech SetPoint kunnen de extra knoppen geprogrammeerd worden. Zowel de knoppen aan de zijkant van het toetsenbord alsook de Functietoetsten. Het toetsenbord heeft namelijk een Fn knop, zoals een laptop dit ook heeft. Hierdoor hebben de Functietoetsen extra mogelijkheden, die bij een normaal toetsenbord ontbreken. Deze zijn standaar ingeprogrammeerd voor zaken als: Tekstverwerker, spreadsheets, mijn documenten, printen, opslaan enz. Daarnaast zijn er nog additionele Functieknoppen (F9 t/m F12) die jezelf kan programmeren.
De extra knoppen voor fotobewerking en muziek afspelen (zitten aan de zijkant) werken goed en eenvoudig.

De muis werkt prima. De precisie is evengoed als mijn oude muis. De knoppen waren in het begin even wennen aangezien de vormgeving anders is dan mijn oude muis. Er zitten knoppen achter het scrollwiel die standaard zijn ingesteld voor navigeren in een browser. Zijn voor navigeren van vorige en volgende pagina. Deze knoppen zijn ook ergens anders voor in te stellen.

Al met al een goed product van Logitech en ben een zeer tevreden gebruiker.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop LX710 Laser?

Beste keyboard- en muiscombinatie die ik ooit heb gehad. Ik heb er tientallen gehad, tot en met de peperdure Microsoft Wireless Entertainment Desktop 8000, maar kies altijd weer voor deze. De muis is perfect tweehandig te gebruiken, ideaal als je RSI hebt en af en toe wilt kunnen wisselen. Het toetsenbord is heerlijk compact en overzichtelijk en werkt voor mijn gevoel gewoon perfect. Twee hele kleine minpuntjes:
1. De pijlsymbooltjes op de cursortoetsen beginnen na vele jaren intensief gebruik te vervagen; voor alle andere toetsen geldt dit niet en bij de cursortoetsen is duidelijk waar ze voor dienen, dus er valt mee te leven.
2. Het oppervlak rondom en onder de toetsen wordt na al die jaren wat lastig schoon te houden; het lijkt vuil aan te trekken en vast te houden.
Maar goed, voor dat geld mag er na al die jaren wel een vervanger komen. Hopelijk blijven ze dit model nog heel lang produceren.