Sitecom WLR-9500 Review

ap1983Newbie 4 augustus 2017, 129 views

Sitecom WLR-9500 (Product gekocht)

Na enkele reviews gelezen te hebben zeer blij dat ik voor deze router heb gekozen. Hoge draadloze snelheid, goed bereik en geen problemen wanneer er meerdere apparaten of vrienden verbinding met deze router maken. Werkt zoals iedere router zou moeten werken. Zeer tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Goed bereik dankzij vier onafhankelijke antennes
  • Bijna maximale snelheid bij draadloze wifi verbinding
  • Mooi design
  • Snelheid blijft stabiel ook bij meerdere apparaten
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• Geen ingebouwde VPN

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
KPN levert met haar supersnelle glasvezelnetwerk een waardeloze router waardoor alleen bedraad het maximale eruit gehaald kan worden. Nu is de snelheid bij draadloze verbindingen over het algemeen altijd wel minder maar zo laag? Daarnaast is het bereik ook niet om over naar huis te schrijven. Om dit laatste op te lossen had ik al een tweede router aangesloten welke ik nog had liggen (D-Link DIR 645) welke op zich prima werkt om het bereik te verbeteren maar de snelheid komt dit niet ten goede.

Na enkele positieve reviews gelezen te hebben toch besloten voor deze sitecom router te kiezen. De installatie ging vrij makkelijk zonder al te veel moeite. Netjes opgehangen in de meterkast naast de KPN modem ondanks dat in de handleiding staat dat het bereik op deze plaats minder goed kan zijn. Nu in het hele huis prima bereik en ook de snelheid is verbazingwekkend hoog. Ik wist niet dat dit draadloos te halen was.

Om de oude en nieuwe situatie te testen heb ik een snelheidsmeting app ge´nstalleerd op mijn mobiel en op dezelfde plaats getest.

Abonnement: KPN glasvezel abonnement 80 MBit/s

Resultaat draadloos in de meterkast (<1 meter van router af)
KPN modem: 44 MBit/s
Sitecom Router: 77 Mbit/s

Resultaat draadloos in de woonkamer(<5 meter van router af)
KPN modem: 25 MBit/s
Sitecom Router: 72 Mbit/s

Het openen van internetpagina's en appss gaat op de mobiel nu ook een stuk sneller waardoor het tevens lijkt of ik een nieuwe mobiel heb :)

Ook de sitecom app geinstalleerd, maar eigenlijk gebruik ik deze enkel om het standaard wachtwoord van de router op te vragen wanneer er mensen op bezoek komen. Verder voor mij weinig toegevoegde waarde.

Het enige wat ik mis is een ingebouwde VPN mogelijkheid maar deze is nu op de PC ge´nstalleerd. Dit was bij mij bekend voordat ik de router had aangeschaft en geen reden om deze te laten staan.

Een super snelle router met een prima bereik. Dankzij de vier onafhankelijke antennes kan je deze goed alle kanten op richten zodat het bereik in huis overal optimaal is. Ook bij meerdere gebruikers en apparaten blijft de snelheid stabiel. Dus wanneer je ook draadloos wilt profiteren van hoge stabiele snelheden is dit zeker een aanrader!

Heb jij ook een Sitecom WLR-9500?