Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29UM58-P Zwart Review

ariekanari 4 augustus 2017, laatste update op 4 augustus 2017, 270 views

LG 29UM58-P Zwart (Product gekocht)

Uitstekend IPS-scherm dat geschikt is voor vele toepassingen. De afbeelding van de monitor is enigszins misleidend want de bezel aan de linker-, rechter- en bovenzijde is 0,9cm. Aan de onderzijde is de bezel verzonken in de behuizing.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • IPS-scherm (goede kleurweergave en kijkhoek)
  • twee HDMI-aansluitingen
  • audio OUT-aansluiting
  • PIP (er kunnen tegelijkertijd twee HDMI-bronnen worden weergegeven
  • duidelijke en logische OSD-bediening
  • VESA-bevestiging mogelijk (VESA 75)
  • slank en dun ontwerp

Minpunten

• geen (dual) DVI-D aansluiting
  • niet in hoogte verstelbaar (met de meegeleverde voetsteun)
  • bezel is 0,9cm (niet randloos zoals op de promotieafbeeldingen)

Bediening
De monitor heeft n fysieke knop, maar doet tevens dienst als joystick waarmee de instellingen kunnen worden aangepast. De bediening verloopt zeer soepel en vereist geen leercurve aangezien het OSD zeer duidelijk is.

Behuizing en voetsteun
De plastic behuizing is glossy maar het scherm zelf niet. Deze is (vrij) mat. Het is zeer zeker geen spiegel en aanzienlijk minder glossy dan een LCD-televisiescherm.

De meegeleverde voetsteun wordt met twee schroeven bevestigd aan de monitor en is niet in hoogte verstelbaar. Deze is stevig genoeg maar dit kan worden verbeterd met een VESA-compatibele voetsteun. De VESA-aansluiting is aanwezig (VESA 75).

Audio-uit
De monitor beschikt niet over ingebouwde speakers maar wel over een audio-uit-aansluiting waarop een hoofdtelefoon of losstaande speakers kunnen worden aangesloten.

Schermverhouding
De monitor is 29 inch maar dit geeft mogelijk een enigszins vertekend beeld omdat de schermverhouding (21:9) afwijkt van een reguliere monitor (met een 16:9-verhouding). De schermhoogte is vergelijkbaar met een 23 inch monitor.

23"-monitor (19201080; 16:9): 50.92cm 28.64cm = 1458.33cm) at 95.78 PPI
29"-monitor (25601080; 21:9): 67.87cm 28.63cm = 1943.17cm) at 95.81 PPI

Afbeelding

Heb jij ook een LG 29UM58-P Zwart?

ik heb 2 vraagjes:
1. kun je een foto maken van de bezels? ik sta op het punt de lg 29um68-p aan te schaffen. maar nu ik dit zie wil ik het toch wel even in het echt zien. en de lokale mediamarkt heeft ze niet.

2. hoe ver zit jij van dit scherm af?

misschien vreemde vragen ;) maar liever vragen dan spijt krijgen :/
Ik heb een foto toegevoegd.
  1. Hierop zijn de bezels van het scherm/paneel langs de boven-, linker- en rechterzijde goed zichtbaar. Het paneel sluit vlak (flush) aan op de behuizing. De dikte van de bezel is 0,90cm.
  2. Ik zit zeker 50cm van het scherm. Gaat prima.

[Reactie gewijzigd door ariekanari op 4 augustus 2017 15:24]