Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G

Specificaties Max. 1,797GHz • GDDR5X • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G Review

Benotti 3 augustus 2017, 2.869 views Product gekocht

Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G

Alle in en outs van deze kaart kun je in professionele reviews wel lezen. Zie de uitgebreide toelichting voor mijn persoonlijke ervaring.

Pluspunten

• Fantastische service

Minpunten

• Geen

Twee maanden geleden deze kaart gekocht. Was toen de voordeligste 1080 tussen ASUS, MSI en Gigabyte. Mijn exemplaar maakte helaas bij een lage snelheid van de fan een vervelend tik geluid. Storend genoeg dat ik het met een custom fanprofiel 'oploste', maar niet storend genoeg dat ik zin had om de kaart terug te sturen en langere tijd te wachten op een vervangende.

Gelukkig kwam ik bij een hardware.info event een tijdje terug een medewerker van de GPU afdeling van gigabyte tegen. Probleem uitgelegd en hij beloofde me het op te gaan lossen. Man van z'n woord want deze week heb ik mijn oude kaart (gratis) op kunnen sturen en vandaag, wederom gratis, een vervangend exemplaar gekregen. Deze stond al op me te wachten. Heeft hij buiten de hele RMA procedure voor me geregeld.

Natuurlijk heb ik mazzel gehad dat ik hem tegenkwam, maar deze service is fantastisch natuurlijk _/-\o_

Heb jij ook een Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G?

Vraag & Aanbod

Dit is geen product review!
Eerder een bedrijf/shop review... :(
Toen ik het kopje uitgebreide review las had ik meer verwacht zoals de performance van de kaart en hoe warm het wordt en hoe zacht hij dan eventueel klinkt. maar dit is inderdaad wat torac zegt een bedrijf review. Als ik wat koop bij een shop en ik zou een review schrijven over het product dan zou ik het ook alleen over het product schrijven en het bedrijf erbuiten houden. omdat dat niet relevant is voor de mensen die eventueel dat ene product willen maar eerst willen weten wat andere mensen ervan vinden voordat ze het gaan kopen. Dus de volgende keer met een bedrijfs review doe dat dan alsjeblieft op de website van het bedrijf zelf want hier zit niemand daarop te wachten.
"Zie de uitgebreide toelichting voor mijn persoonlijke ervaring."
In ervaring staat een probleem beschreven en de afhandeling door Gigabyte, niet een dat er een uitgebreide productbeschrijving/test staat.
Eigenlijk zou dit bij de shopreview thuishoren, maar daar staan geen fabrikanten.

Het zegt wel wat over de kwaliteitscontrole van Gigabyte, want deze kaart is daar toch doorheen gekomen.

Ik vind het wel een bedroevend feit dat garantie tegenwoordig zo slecht wordt afgehandeld dat dit geval als geweldige service wordt bestempeld.

[Reactie gewijzigd door slb op 9 november 2017 19:10]