Specificaties Geschikt voor smartphones - Bekijk alle specificaties

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller Review

LilieM 3 augustus 2017, 148 views

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller (Product gekregen)

Levensechte belevingen - Samsung VR bril

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Levensechte beleving
  • Lichtgewicht

Minpunten

• koppelt niet met alle telefoons

Design & bouwkwaliteit Score: 4
De grote telecom providers adverteren er flink mee: de Samsung VR Bril bij aanschaf van een abonnement. Een mooi moment om de VR bril ook zelf eens in huis te halen.

Samsung verpakt haar materialen altijd op een slimme manier, het ziet er gaaf uit en is functioneel ingedeeld. Zonder poespas. Ook de VR bril zit goed en veilig verpakt, prima! Nadat ik alles heb uitgepakt kan het feest beginnen. De uitgebreide handleiding is erg duidelijk, waardoor de installatie vlot verloopt. Belangrijk om te weten bij deze Samsung VR bril is dat je wel moet beschikken over de juiste telefoon omdat hij niet met elk model gekoppeld kan worden. Zelf heb ik een vrij nieuwe Samsung telefoon waar eea prima mee gekoppeld kan worden. De installatie van de bril, via de Oculus app (wat ook wordt aangegeven in de handleiding) gaat zeer gemakkelijk. Ook de bril zelf is zeer gemakkelijk om in gebruik te nemen, zo heeft de bril verstelbare hoofdbanden, waardoor iedereen hem zou kunnen passen - een goed doordacht design. Ook het bevestigen van de telefoon op de VR bril gaat gemakkelijk - je kunt kiezen voor een kleine of een grote stand waardoor elk model zou moeten passen. Meegeleverd is ook een controller (zelfs de batterijen zitten er bij) – deze controller zorgt ervoor dat de bril makkelijk bedient kan worden.

Eenmaal in gebruik is deze bril een unieke beleving - wow zeg, wat is dat gaaf! Belangrijk is dat er wel een aantal appjes nodig zijn die het mogelijk maken om eea te bekijken, bijvoorbeeld de combinatie met de Gear 360 camera (daar heb ik een app van Oculus voor gedownload). De beleving van de filmpjes en foto's is ontzettend gaaf. Je bent letterlijk weer op de plek die je hebt gefilmd. Ook de andere filmpjes die ik de afgelopen week heb gezien door de ogen van mijn nieuwe VR bril zorgen ervoor dat ik echt wordt meegevoerd in ee andere wereld. Bijzonder dat een VR Bril dit mogelijk maakt.

Ook heb ik mijn ouders de bril laten testen, zij werden beiden toch wat misselijk van de beelden op die manier bekijken, wellicht is dat de leeftijd. Al met al een gave gadget, die beelden echt tot leven brengen!

Heb jij ook een Samsung New Gear VR + Gear VR Controller?