WD Scorpio Blue WD800VE, 80GB Review

ajvdvegt 21 november 2005, 423 views

WD Scorpio Blue WD800VE, 80GB

Pluspunten

• Stilte

Minpunten

• Eigenlijk geen, maar als het dan toch moet: de prijs.

Tervervanging van de 20GB HD in m'n laptop zocht ik een stille, snelle, niet te dure (en uiteraard grotere) schijf. De 'schijven dans' in C'T van September 2005 vond ik erg nuttig bij het zoeken naar een geschikte opvolger. Vooral de stilte van de Scorpio sprak me erg aan, en samen met de redelijke prijs en aardige prestaties was dat genoeg om tot aanschaf over te gaan. Hij bevalt perfect tot nu toe, inderdaad aanzienlijk stiller en sneller dan m'n vorige (Hitachi/IBM 20GB schijf).

De 'feature set' vond ik hier niet relevant, want uiteraard kreeg ik enkel een hardeschijf opgestuurd, ik zou niet weten wat je nog meer nodig hebt.

Voor de oude schijf heb ik trouwens een externe behuizing gekocht, zodat die als externe back-up kan dienen.

Heb jij ook een WD Scorpio Blue WD800VE, 80GB?

Reviews door de redactie

Normaal zijn de Western Digital toch altijd luidruchtig ?
Of geld dit alleen maar voor de desktop ?