TomTom GO 5200 (Wereldwijd)

Specificaties 5" scherm met kaart van Wereldwijd en Ingebouwde simkaart (GPRS) - Bekijk alle specificaties

TomTom GO 5200 (Wereldwijd) Review

edwardo 2 augustus 2017, laatste update op 13 augustus 2017, 2.248 views Product gekocht

TomTom GO 5200 (Wereldwijd)

Uitstekend werkende navigatie, ook stembesturing werkt prima na update.

Pluspunten

• Wereldkaarten
  • Updates via WiFi
  • Lifetime maps en Traffic
  • Ingebouwde sim voor Traffic en flitsers
  • Handige magnetische houder
  • Compact

Minpunten

• Schermresolutie kan beter voor topmodel
  • Prijs hoog (tenzij Wehkamp actie aug-17)
  • Geen hoogte informatie
  • Cursor soms iets te traag

Features Score: 4
Positiebepaling Score: 5
Kaartmateriaal Score: 5
Instructies Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Topper van een navigatie natuurlijk met kaarten van de hele wereld en levenslange updates via WiFi, dus je hoeft hem niet meer aan de computer te hangen voor nieuwe kaarten. Deze Go 5200 heeft een ingebouwde simkaart waarmee verkeersinformatie (en mobiele flitsers!) automatisch en gratis worden getoond in welk land je ook bent. Ook heerlijk om hier voor geen smartphone te hoeven koppelen. Deze duurdere 5200 serie (overigens gelijk aan de 520 zonder simkaart) heeft ook de magnetische bevestiging en dat werkt super. De stroomaansluiting blijft handig in de houder zitten en je klikt je TomTom in no-time aan- en van de houder. Enkele seconden later ontvang je vervolgens verkeersinformatie op de ingestelde route.

Ja 299,- euro is veel geld, maar ik ben al twee keer gewaarschuwd voor een mobiele flitser en dit systeem verdient zichzelf dus snel terug. Daarnaast krijg je er nu een Philips Airfryer bij (aug-17) twv 149,- euro en die kan ik goed gebruiken! Om het helemaal mooi te maken krijg je momenteel ook nog eens gratis 2 jaar lang TomTom extra care plus waarmee de navigatie is verzekerd tegen schade en diefstal. Aanmelden voor Extra Care lukte me niet online, maar met een telefoontje naar Tomtom was dit snel geregeld. Wel direct aanvragen, moet namelijk binnen zoveel dagen. Al met al een prima deal bij Wehkamp lijkt me! Ik kan je dit systeem dan ook van harte aanbevelen.

Ps. Ik zie de Philips Airfyer er niet meer bij staan bij Wehkamp maar de actie staat nog wel online en lijkt te lopen tot eind aug-17.
Kunt het altijd nog proberen, nee heb je👍

Heb jij ook een TomTom GO 5200 (Wereldwijd)?

Vraag & Aanbod

Ik keek even op Wehkamp maar kan die actie helaas niet ontdekken, behalve de gratis verzending?
Ik zie het inderdaad niet meer, vorige week (1e week aug 2017) nog wel. Maar online is de actie nog wel te vinden en deze zou lopen tot eind augustus. Lijkt erop dat ze er geen bekendheid meer aan geven, of ze zijn inmiddels 'op'. Kunt erop gokken natuurlijk, vraag de AirFryer gewoon aan, misschien heb je geluk. Als niet lukt kun je de TomTom altijd nog terugsturen binnen 14 dgn😉
Bedankt voor je reactie, helaas heb ik de TT al gekocht.

Ben er overigens niet erg tevreden over. Batterijduur is belabberd, touchscreen voelt nogal goedkoop aan en het scherm is sowieso van lage kwaliteit. Ook krijg ik de GPRS niet online, dus geen traffic/live services. En dus geen hoesje...

Premium prijs voor een niet zo premium product :-(
Krijg je geen traffic informatie? Even goed de instellingen bij langs, ergens kun je dat aanvinken. Moet wel werken natuurlijk, anders had je beter de goedkope 520 kunnen kopen. Scherm ben ik met je eens, resolutie had echt hoger gemoeten. De 6200 heeft wel een hogere resolutie, maar ding is vrij lomp. Prijs is stevig inderdaad, komt met name door de ingebouwde sim waardoor je geen extra data kosten maakt voor traffic, zelfs niet in het buitenland. Maar zonder de Philips AirFryer twv 149 euro had ik hem ook niet besteld hoor, net ff te duur.
Je had eigenlijk al hetzelfde oordeel over de 5100? Anyway, ik heb de 5200 voorbij zien komen bij de ING Spaarpuntenwinkel. Dus als je zo'n apparaat wilt kopen en je spaart toevallig bij de ING, dan is dit een optie. 11000 punten. Ik heb mijn 5100 ook via de ING aangeschaft. Er zit een formulier bij voor de garantie te kunnen claimen in combinatie met het schrijven van de ING (factuur). gelukkig maar, want mijn 5100 raakte defect en is vervangen.