Specificaties 320GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Passport Essential 320GB Wit Review

Mubi 5 januari 2010, laatste update op 5 januari 2010, 274 views

WD My Passport Essential 320GB Wit

Pluspunten

• klein
  • licht
  • stil
  • weinig warmteontwikkeling

Minpunten

• kleine scheurtjes aan de plastic behuizing
  • verpakking

Mobiliteit Score: 4
Ik heb deze externe harde schijf al een tijdje.
Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over.

OS
Ik heb deze HD gebruikt onder Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Ubuntu.

Even had ik een probleem bij Windows XP. Ik kon de optie hardware veilig verwijderen niet meer gebruiken. Er kwam altijd de foutboodschap dat Windows de hardware niet kon verwijderen omdat het nog in gebruik was.
Enkele maande later verdween deze fout na een herinstallatie van Windows XP. Het probleem zal dus aan Windows gelegen hebben en niet aan de schijf op zich.

Kleine scheurtjes in de behuizing
Na een jaar gebruik heb ik enkele kleine scheurtjes/barstjes in de plastic behuizing ontdekt. Deze zitten helemaal aan de rand van de behuizing.
Ik ben nochtans altijd zeer voorzichtig geweest met de HD.
Het is niks ernstig op dit moment, ik hoop gewoon dat het niet verder doorscheurt :P

Verpakking
De verpakking van de schijf was echt een ramp.
Zonder breekmes was de clamshell verpakking niet open te krijgen.
Ook was er geen draagzakje of draagtasje bij.

Software
Er wordt ook wat software geleverd (deze staat op de HD zelf).
Deze heb ik echter nooit gebruikt.

• HP Pavilion DV5075EA
  • Windows 7

Heb jij ook een WD My Passport Essential 320GB Wit?