Specificaties Socket 939 met Nvidia GeForce 6150 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-VM CSM Review

carismagdi 13 juni 2007, 1.772 views

Asus A8N-VM CSM

Pluspunten

• mATX formaat
  • uitgebreide feature set
  • snelle GPU onboard

Minpunten

• losse brackets voor tv-out en digitaal geluid niet meegeleverd

Layout Score: 4
Bijgelevert:
Het moederbord en de handleiding/CDRom, een shieldplate, een Firewire bracket, 2 SATA kabels, 1 floppy kabel, 1*40 aderige IDE kabel en 1*80 aderige IDE kabel. Jammer dat bracket voor tv-out en digitaal geluid mist, deze moet je los erbij bestellen.

Installeren
Er is geen aparte driver nodig voor de sata controler, dus kom zo mijn sata2 schijf eraan hangen en installeren maar, ging als een (snel)trein.

Drivers
De laatste nieuwe nVidia en AMD drivers gedownload en geinstalleerd zonder problemen. Cool 'n Quiet werkte perfect, als de cpu niks/weinig te doen heeft loopt ie mooi op 1000MHz. Systeem werkte super snel en stabiel, ook nadat hij meerdere malen op stand-by is gegaan.

In gebruik
Ik draai met een Athlon 64 3200+ en 512MB twinmos geheugen. Grafische kaart op 128MB geheugen, kan ik zelfs Juiced spelen. . Dus wat mij betreft is het eens een aardige onboard grafiche kaart. Omdat ik het bord gebreuk voor MCE vond ik het wel jammer dat het bracket voor tv-out niet bijgeleverd werd, wat mij wel verteld was. Geluid is voldoende, maar krijg binnekort ook het bracket voor digitaal geluid en dan kan ik ham eens testen aan mijn dolby digital receiver. Onboard netwerkkaart functioneerd ook goed, zolang je de Nvidia firewall maar uitlaat.

Support
Asus komt meestal wel met genoeg bios updates maar die heb ik nu nog niet nodig alles werkt gewoon prima, lekker snel en stabiel.
Stand-by voor bv MCE werkt ook goed.

Kwa prijs is het een leuk bordje met alle belangrijke componenten onboard dus zeker geschikt voor budget computers of MCE.

Heb jij ook een Asus A8N-VM CSM?

waar heb je de losse brackets voor tv-out en digitaal geluid bestled ? ik zoek deze ook voor mijn pc