Asus My Cinema PE6200 Analoog Review

Vash_Stampede 5 januari 2010, laatste update op 5 januari 2010, 568 views

Asus My Cinema PE6200 Analoog

Pluspunten

• Lage prijs
  • Beeld kwaliteit
  • Installatie

Minpunten

• Traag zappen
  • Soms geen kanaal tonen in MediaPortal bij zappen

Features Score: 3
Driverkwaliteit Score: 4
Als vervanging van een PVR-150 op mijn 4Gb+ systeem wilde ik eerst voor een andere Hauppage gaan maar toen zag ik de Asus staan bij mijn favoriete winkel. Hij heeft mij 46 gekost wat ik voor een TV-kaart met hardware MPEG-encoder niet veel vond. De kwaliteit was voor mij echter niet voldoende.

Het is wel een goede kaart welke makkelijk te installeren was met de bijgeleverde drivers. Ik wilde hem in MediaPortal(MP) gebruiken, maar bij de preview kreeg ik enkel grijs beeld. Dit kan ook aan MP gelegen hebben dus ik had ook de bijgeleverde software geprobeerd en hier gaf de kaart wel goed beeld. Na een reboot en update van de drivers later ook goed beeld bij MP. Het zappen ging alleen niet goed. Vaak werd het volgende kanaal niet getoond en het zappen zelf ging ook gewoon heel erg traag.

Voor mij was dit dus ook meteen een reden om hem om te ruilen. Blijf bij deze kaart weg tenzij je heel sporadisch eens TV kijkt. De kwaliteit van het beeld is namelijk wel goed, maar de tuner zelf ik mijn inziens te traag.

p.s. niet getest met Media Center.

Heb jij ook een Asus My Cinema PE6200 Analoog?

- goed beeld
- super traag
- kan geen + en - kanalen vinden en deze kunnen niet
handmatig worden ingebracht (alleen integers)
- werkt wel in Windows 7 Pro Media Center, maar alleen
met postcode pgma dat direct de kanalen in register invoerd
- wordt niet herkend door W7, handmatig driver invoeren

strange ! dat een oude computer die hier staat, +10 jaar oud,
met een ATI 600 Wonder tuner card veel beter werkt dan de Asus
de ATI is sneller, on demand is meer dan 10 uur, handig
bij TMF, en werkt altijd. Hoezo technische vooruitgang !?

Dat geldt ook voor een AverMedia card in een andere computer,
de H727, deze heeft wel een HDMI ingang, waarmee je je Games
kunt opnemen )_(geluids driver van Realtek updaten van bron-
computer !). De tvtuner van de Aver is ook al geen snelheids-
monster, maar het vond wel alle + en - kanalen.