Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL005BMH) Grijs

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL005BMH) Grijs Review

Nikeo 31 juli 2017, laatste update op 31 juli 2017, 15.083 views Product gekocht

Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL005BMH) Grijs

De stevigste laptop in deze prijscategorie die ik bij de mediamarkt kon vinden.

Pluspunten

• Stevig
  • Stil
  • Prima scherm
  • Niet zwaar

Minpunten

• Geen hele grote accu

Na een half uur in de mediamarkt aan laptops gezeten te hebben vond ik deze het stevigst voor de prijsklasse. Typt fijn en er zitten ook geen scherpe randjes aan de rand van de laptop die in je polsen snijden. Ik zocht voor mijn vriendin naar een laptop met een IPS FHD-scherm, numpad, stil en stevig. Voor haar taken volstaat de IGP en heb je geen warmteproducerende low-end grafische chip nodig.

Beeldscherm: 15,6 inch (1920 x 1080, IPS) Typenummer LGD0590 / LP156WF6-SPK6
Processor: Intel Core i5-7200U
Werkgeheugen: 8 GB (2 latjes van 4 Samsung DDR4 2400 https://tweakers.net/pric...244cb0-crc/specificaties/)
Opslag: 128 GB SSD (Hynix MLC SSD HFS128G3BTND ) + 1 TB HDD (st1000lm035 Seagate 1TB schijf met 128mb cache)
Grafische kaart: Intel HD Graphics 620
AC-Wifi: Realtek 8821AE PCI-E
Gewicht: 2030 gram

Firestrike score: 881
Cloud Gate: 6423

Bij het lopen van de benchmarks is de laptop nog steeds fluisterstil en hij wordt amper warm.

Er staat weinig bloatware op de laptop. Een aantal programma's van Lenovo kun je zo deïnstalleren. Microsoft levert echter in 3 talen een trial van Office 2016 mee. Deze moest ik eerst deïnstalleren voordat ik de surfspot versie kon installeren. Dit kostte per versie ruim 10 minuten wat wel weer een classic pijnmomentje is waarvan ik hoop dat een van mijn Apple aanbiddende vrienden geen lucht van krijgt want dan kan hij dat weer terecht uitmelken. Driverupdates gaan ook gemakelijk via de website van Lenovo of bijgeleverde update-app.

Ik heb de laptop gekocht door een actie voor 675 euro kunnen kopen.

Ja: tevreden over.

Heb jij ook een Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL005BMH) Grijs?

Welke actie was dat als ik vragen mag?
Lenovo -10% op de "Merkenmarkt". In de prijshistorie is deze actie niet vindbaar omdat de korting er in de winkelwagen vanaf ging. Echter is de laptop nu 50 euro goedkoper geworden zie ik.
Ik heb deze laptop ook en het is een prachtige laptop. Alleen heb ik een probleem ermee, hij maakt een raar geluidje als die aan gaat, opstart en afsluit. Ik was dus benieuwd of die laptop die jij hebt gereviewd ook een raar geluidje maakt. Mocht je benieuwd zijn naar het geluidje, dan kan ik het sturen naar je.

Voor het geval je mij gaat adviseren dat ik het moet terug brengen; ik heb het terug gebracht en ik heb een nieuwe gehaald en die maakt dezelfde geluid, daarom ben ik ook benieuwd of die laptop ook die geluid maakt.
Het enige geluidje dat ik hoor is van het 2,5 inch hardeschijfje dat begint te draaien. Dat duurt ongeveer 100 milliseconden en dan is het weg. Volstrekt normaal. Ik ben wel benieuwd naar het geluidje :)
Ik zal het je sturen later vandaag. Ik zit ook met de overweging om ook deze tweede laptop te brengen naar MediaMarkt. Wat is jouw mening hierover?

[Reactie gewijzigd door Haskan op 3 augustus 2017 17:07]

Geef mij zo'n laptop met een deftige Quad core I7 (6700hq / 7700hq / ...)
16GB / 32GB Ram 2400 mhz
512 / 1TB NVMe SSD + optionele HDD uitbreiding
Voor een prijskaartje van 950 - 1050 euro en koop hem :D
0Anoniem: 776095
4 december 2017 14:35
Hoe luid zijn de speakers? Gemiddeld, zacht of redelijk luid?

Is dit 15.6" paneel beter dan een ouder 17.3" tn paneel voor films kijken met meerdere personen?
Hoe lang kan je ongeveer op een volle accu browsen?