Specificaties 320GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Iomega Prestige Portable 320GB Zilver Review

gambieter 4 januari 2010, 463 views

Iomega Prestige Portable 320GB Zilver

Pluspunten

• Goede prijs, no-nonsense portable harde schijf, NTFS geformatteerd

Minpunten

• Geluidsproductie van de ventilator is veel te hoog

Mobiliteit Score: 4
Ik heb deze gekocht omdat de externe harde schijf van het werk volliep met mijn Mp3's en daar niet voor bedoeld is, en de prive 80 GB schijf veel te klein was en richting moeders ging voor haar backup. Ik wild origineel de WD schijf bij PCWorld kopen, maar die hadden alleen nog maar degene met ingebouwde backup-features, iets wat ik juist niet wilde: ik zocht een no-nonsense portable externe harde schijf, USB2.0.

De schijf komt met minimale extra's: gewoon een losse USB2.0 mini-kabel en de disk, en een boekje. De schijf was al als NTFS geformatteerd, wat ik een pluspunt vind als Windows gebruiker. Dit kan echter een nadeel zijn voor Mac en Linux gebruikers.

De schijf doet gewoon wat hij moet doen, goede snelheid, makkelijk aansluitbaar. Ik heb hem gekocht voor £45, dwz ongeveer ¤50.

Enige minpunt, maar wel een duidelijke: geluidsproductie. Er zit een fan in welke goed is voor koeling en dus levensduur, maar deze maakt een vervelend geluid en is ook behoorlijk luid. Hij is goed hoorbaar in een huiskamer op afstand, al is het dan een vervelend achtergrondzoem. Dat is erg jammer en haalt de algemene beoordeling een ster omlaag.

Heb jij ook een Iomega Prestige Portable 320GB Zilver?

Een fan? O_o
Dit is helemaal niet de 320GB prestige 2.5" die je hier gereviewed hebt dan!