Nokia 3 Dual Sim Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 3 Dual Sim Zwart Review

Rimol 29 juli 2017, laatste update op 18 september 2018, 2.581 views Product gekocht

Nokia 3 Dual Sim Zwart

Bijna een goede koop.

Pluspunten

• Stock Android
  • MicroSD slot

Minpunten

• Hardware buttons
  • Multitouch

let op, review is mogelijk verouderd. Het touchscreen probleem schijnt opgelost

Ik wilde een telefoon voor rond de 200 euro of minder die aan mijn eisen lijstje voldeed, maar die zijn er helaas niet. Deze kwam daar het meest bij in de buurt. De moto g5 was het alternatief, maar die vind ik zo lelijk...

- kleiner dan 5" scherm (liefst 720p voor betere prestaties)
- stock android, nougat
- geen hardware knoppen
- 2 gb ram of meer

Deze telefoon heeft een 5" scherm dus iets groter dan ik eigenlijk zou willen en hardware knoppen. Deze minpunten wilde ik wel door de vingers zien als de rest van de telefoon helemaal in orde zou zijn.

Op het eerste gezicht leek dat ook zo te zijn. Hij was nog net met één hand te bedienen en de hardware knoppen waren bijna niet zichtbaar en dus ook niet storend. Tot ik een spel installeerde waarbij je regelmatig twee vingers tegelijk op het scherm hebt. Toen kwam ik erachter dat er iets geks was met de multitouch. Deze werkt prima tot het moment dat twee aanraakpunten op hetzelfde punt op de X of Y as liggen. Dan weet de telefoon niet wat hij ermee moet en maakt er één punt van. Oftewel één vinger verdwijnt dan.

Ik hoopte dat dit misschien softwarematig opgelost zou kunnen worden, maar na contact met Nokia, die het probleem niet erkende en vond dat dit normaal was, begreep ik dat dit niet het geval zou zijn.

Ik heb de telefoon geretourneerd en zou de telefoon dus mits je graag een vlekkeloos werkende multitouch wilt niet aanraden.

Heb jij ook een Nokia 3 Dual Sim Zwart?

Ik heb deze telefoon ook sinds kort en geen last van dit probleem. Is dit niet inmiddels opgelost dmv een softwareupdate?
Dat weet ik zo niet, maar die indruk kreeg ik niet van de reactie van de Nokia support. Daarom heb ik hem naar aanleiding van hun reactie direct terug gestuurd.

Ik quote: "I would like to inform you that we have checked this feature with another device and the result is the same when there are two pointers and they are on the same X or Y coordinate one of the pointers disappears, because when the pointers are so close the device reads them as one pointer. This is completely normal, and there is nothing wrong with your device, I assure you."

Je kunt het checken door ontwikkelaarsopties te activeren en daar cursor tracking aan te zetten. Dan zul je beter kunnen zien wat er precies gebeurt als twee aanraakpunten op dezelfde hoogte of breedte zitten.
Hmm ik heb die ontwikkelaarsopties geactiveerd en ik kan gewoon met twee vingers/punten over elkaars X en Y coordinaten heen.., als het misgaat zoals jij en die quote hierboven beschrijven dan zou ik niet zo'n plaatje als dit: https://tweakers.net/ext/f/ae2z8zBblLbUTNvphgs4tMMJ/full.png kunnen maken toch? Misschien hebben ze verschillende digitizers in de telefoons zitten? Draai Android 7.1.1..
Nou dat weet ik niet meer zeker. Dacht dat ik idd eerst de verdwenen aanraking weer moest lostlaten en erop drukken voordat hij het weer registreerde, maardit kon hij iig niet toen. En als je dus een game speelt met knoppen op dezelfde hoogte die je tegelijkertijd ingedrukt moet hebben dan ging dat niet lekker. Mss dat ze het idd wel hebben gefixt, maar alsnog vreemd dat ze dat dan niet zeggen aangezien ik letterlijk heb gevraagd of het iets is dat ze met een update kunnen fixen.
Lijkt er dan op dat de support en engineering afdelingen lekker langs elkaar heen hebben zitten praten.. Fijn dat het gefixt is iig!

[Reactie gewijzigd door b..RAM op 26 oktober 2017 08:00]

Dus je geeft het een 2 vanwege eén probleem.. Die opgelost is?
Yes, dat lijkt wel zo ongeveer te kloppen. Wel een probleem dat de telefoon voor mij praktisch nutteloos maakte tho.

Zelf heb ik niet kunnen controleren of het probleem idd is opgelost, maar gebaseerd op b..RAM zijn bericht zou je kunnen aannemen dat het opgelost is. Ik heb de review enkel ingevuld naar mijn ervaring met de telefoon op dat moment.

Wel zou ik erbij kunnen zetten dat het er op lijkt dat het ondertussen verholpen is.