Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei P10 Zwart Review

Firat7 29 juli 2017, 273 views

Huawei P10 Zwart (Product gekocht)

Krachtige prestaties in een vrij "klein", maar fijn toestel met een prima batterij duur. Leuke extra's out of the box en de Huawei VIP Service is ook een plus. Metalen body ipv glas en hij past zelfs in je broekzak!

Pluspunten

• Uitstekende prestaties
  • Batterij is prima
  • Veel mogelijkheden qua gebruiksinstellingen
  • All metal body ipv glas
  • Huaweu VIP Service (3 jaar garantie)

Minpunten

• Oplaad kabel te kort

Na 4,5 jaar de HTC one M7 te hebben gebruikt was het tijd voor een nieuw toestel. Tegenwoordig zijn alle toestellen > 5.5" wat voor mij persoonlijk iets te groot is, dus heb ik gekeken naar toestellen < 5.2" en kwam ik uiteindelijk uit op de Huawei P10.

Uit de doos komt de Huawei P10 standaard met een screenprotector en een doorzichtig hoesje, wat weer leuke extraatjes zijn. Ook zit er een koptelefoon en de Huawei Super Charge oplader bij, wat ik persoonlijk een iets te kort kabeltje vind.

EMUI, de software skin van Huawei, geeft de gebruiker vele mogelijkheden om de telefoon aan te passen naar wens. Zo heb ik bijvoorbeeld de interface veranderd naar "drawer" waarbij al je apps in een menu'tje komen ipv de standaard home screen style waarbij al je apps op je homescreen staan. Ook heb ik on-screen buttons aangezet voor terug, home en app switch ipv het gebruiken van de vingerprint scanner voor het navigeren. Er zijn ook vele manieren om je battery life te verbeteren, bijvoorbeeld door de resolutie automatisch aan te laten passen om batterij te besparen, maar ook om vele apps te blokkeren zodat deze niet automatisch opstarten en niet hoeven te werken in de achtergrond wanneer je telefoon op screenlock staat.

De telefoon zelf voelt heel snel aan, apps starten snel op en alles doet wat het doen moet. Geen vastlopen, geen haperingen, alles gaat heel smooth. De camera, ik zelf ben niet iemand die veel verstand van camera's heeft. Ik ben een simpel mens, ik wil dat wanneer ik foto's maak, ik die foto's kan terug kijken of delen in een goede kwaliteit en waar de objecten waaar ik foto's van heb gemaakt gewoon goed en duidelijk te zien zijn, en dat is voor mij het geval. Dus, prima camera.

En voor sommige personen misschien wel het belangrijkste: accuduur. Ik heb de telefoon in n week 4 keer opgeladen en had ik nog ruim 80% over aan het einde van die week. Dit met normaal tot hevig verbruik en geruik van verschillende apps gedurende de dag.

Tot slot, is de Huawei VIP Service een leuk extraatje waarbij als je je telefoon registreert, je 1 jaar extra garantie krijgt en voorrang op reparaties en terugsturen, waarbij Huawei zelf het toestel komt ophalen en weer terug brengen. Ook heb je de eerste 3 maanden vanaf aankoop garantie op het scherm en vervangen ze je telefoon kosteloos bij een defect toestel.

Kortom, een beste telefoon voor iemand die op zoek is naar een telefoon die nog wl in je broekzak past!

Heb jij ook een Huawei P10 Zwart?

Leuk beschreven jij bent er duidelijk blij mee