Sonos Playbase Zwart

€ 669,-
Specificaties Soundplate - Bekijk alle specificaties

Sonos Playbase Zwart Review

Peetke 28 juli 2017, laatste update op 28 juli 2017, 1.743 views Product gekocht

Sonos Playbase Zwart

Relatief klein kastje, maar ondanks dat wij geen kleine woonkamer hebben, geeft deze zeer prima geluid. We hadden een losse Sonos Play3 voor muziek staan, maar dit geluid is een verschil van dag en nacht. We zijn erg blij met deze speaker!

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Goede formfactor, onder TV

Minpunten

• Geen Google Cast ondersteuning
  • Slechts 1 optische ingang
  • App kan beter
  • Duur

Geluidskwaliteit Score: 5
Prachtig geluid, waar hij voor gemaakt is, doet hij dus goed. De app en firmware nu enkele keren bijgewerkt en op zich werkt alles, maar niet altijd even handig. Je kunt nu direct vanuit Spotify afspelen op (groepen) Sonos speakers (en die groepen anders indelen). Onze TV onderbreekt de groep, dus als je daarna muziek op wilt zetten moet je de Playbase weer opnieuw toevoegen. Google Play music, of eigenlijk alle radio Apps kunnen niet afpelen via Cast op de Sonos, want die ondersteund dit nog steeds niet. Erg vervelend en hier laat Sonos dus echt een steek vallen. Hun eigen platform pushen gaat voor op gemak&functies gebruiker.

De Playbase is duur, maar een mooie oplossing voor wie geen losse bar+subwoofer op de vloer wil hebben staan. Ik heb helaas geen tweede versie van de Play5 om mee te vergelijken gehad, maar het geluid t.o.v. een Play3 is echt heel erg veel beter.

Ik had er graag nog een Chromecast audio aan gehangen, maar hij heeft slechts 1 optische ingang, waar mijn TV nu al op zit. Nu moet de TV aan om BNR te casten naar de Chromecast op de TV om de luisteren op de Playbase.

Alles op een rijtje: ik ben blij met de speaker. Aan de software kant kan het beter.

Heb jij ook een Sonos Playbase Zwart?

Tip: BNR Casten via de chromecast om de radio op de Playbase te luisteren lijkt een beetje een omweg. Dit kan ook gewoon via de Sonos-App door naar 'stations' te zoeken en daar BNR in te vullen.
En viola, radio zonder dat de tv aan moet staan!
Ook alle uitzendingen/podcasts? Ik luister zelden live.