Specificaties 55" • Ultra HD • 3D LCD • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUK7150 Zwart Review

Peetke 28 juli 2017, 119 views

Philips 55PUK7150 Zwart (Product gekocht)

Gekocht, direct toen hij op de markt kwam. Nog getwijfeld tussen een Sony (ook AndroidTV). In de praktijk gebruik je nauwelijk smeer smart-tv functies. Alles gaat via een Chromecast. Geluid via de Sonos werkt niet handig (volume kan niet via de afstandsbediening). Veel content niet afspeelbaar (kent vrijwel geen codecs).

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Kleine randen
  • 4K/UHD

Minpunten

• Instabiele, oude software
  • Geluid kraakt
  • Resets/hangs
  • Zwart is nog vrij grijs
  • Start erg traag op

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Deze TV nu meer dan een jaar in gebruik. Zeer veel problemen mee gehad, die deels in de software opgelost zijn. Maar onze conclusie verklap ik wel vast: Wij kopen nooit meer een Philips TV.
Maanden werkte de Netflix knop op de afstandsbediening niet. Na 10 updates hebben we nog steeds een paar keer per weer:
1. geen geluid via de chromecast
2. hang hele tv (geen beeld)
3. random reset (start ineens opnieuw op)
4. speelt veel mediabestanden niet af (codec/indeling niet ondersteund melding)
5. geluid via de tv zelf kraakt flink
6. samenwerking met optisch aangesloten Sonos is verre van ideaal. We kunnen het volume nu alleen met de App op de telefoon regelen, niet meer met een afstandsbediening.

Hulp verzoeken bij de helpdesk van Philips komen steevast maar met 1 tip: reset je hele tv en installeer hem vanaf de fabrieksinstellingen opnieuw (kost je iedere keer uren, want de tv is traag en input/configuratie gaat niet snel). Dat was na een aantal keer proberen geen oplossing meer. Jammer, maar we gebruiken de TV nu alleen nog als groot beeldscherm voor aan de Chromecast.

Heb jij ook een Philips 55PUK7150 Zwart?

Dit is een van de eerste 4k philips's tv's
Ik heb de Philips 55PUS6561 al al jouw criteria herken ik gelukkig niet.
Je bent overigens niet de enige met problemen van die serie