LG BD350 Review

Kecin 4 januari 2010, laatste update op 4 januari 2010, 4.408 views

LG BD350

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • USB Streaming
  • DVD Regiovrij te maken
  • Upscaling

Minpunten

• Afstandsbediening slechte kwaliteit
  • Geen netwerkaansluiting

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was al een tijdje op zoek naar een Blu-Ray speler, 2 weken terug zag ik in de MediaMarkt folder een aanbieding. Een LG BD350 met daarbij 10 "gratis" Blu-Ray schijven. Aangezien mijn oude DVD speler aan vervanging toe was, nam ik maar eens even een kijkje. Achteraf bleek dat de speler zonder Blu-Rays ¤129,00- kost, en met ¤149,00- dus voor een luttele 20 euro, 10 Blu-Rays.

Toen ik in eerste instantie het apparaat zag leek het me van een "goedkope" kwaliteit door de uitstraling. Uiteindelijk toch maar de gok genomen, en het beestje aangeschaft.

Inhoud doos
In de kleine doos vind je het volgende:
  • Handleiding
  • Afstandsbediening
  • 1 Penlite batterij
  • De LG BD 350 blu-ray speler
Let op: er is géén HDMI kabel aanwezig. (Zoals dit met de meeste videoproducten voorkomt).
Deze zul je dus apart moeten aanschaffen.

Aansluitingen
Op deze speler zitten niet bijzonder veel aansluitingen. Gezien het de prijsklasse, kan je er ook niet teveel van verwachten.
De volgende aansluitingen zijn aanwezig:
  • HDMI 1.3
  • Coaxiale uitgang voor DTS. (Om aan uw receiver te koppelen.
  • 3 maal tulp voor analoge aansluiting. (Rood/Audio, Wit/Audio, Geel/Video)
  • Vast net snoer
Eerste start
Toen ik de speler eenmaal aangesloten had, was ik verbluft van de kwaliteit! Je krijgt een gelikt menu te zien, waaruit je kan kiezen uit verschillende mogelijkheden. Zoals: foto's, video's, audio, en instellingen.
De opstarttijd is minimaal te noemen. In circa 10 seconden kan je de speler in gebruik nemen.
Bij de instellingen kan je o.a de volgende dingen instellen:
  • Resolutie weergave. (SD, 720P, 1080i, 1080P
  • Audio. (Hierbij kan HDMI standaard Stereo, multichannel stereo, en DTS ingesteld worden. Coaxiaal kan ingesteld worden op Stereo, HD-DTS (5/7.1)
USB 2.0 Streaming
Ik zag aan de voorkant een USB slot zitten, nieuwschierig dat ik ben heb ik dat gelijk even geprobeert.
Zo heb ik mijn LaCie 1TB externe hardeschijf aangesloten. Hierop stonden bijvoorbeeld series, films, foto;s, en mp3's. Dit alle speelde de speler met gemak af. Alles zonder haperingen, laat staan laadtijden.
Dit geld ook voor HD materiaal. (Echter geen codec als MKV!).

Bij MP3's kwam de albumcover in beeld, samen met een "grappige" equalizer.

Foto's hebben de mogelijkheid tot zoomen, en een diavoorstelling te starten.

Afspeelbare formaten
  • MPEG2
  • MPEG4
  • DivX
  • AVCHD
Ik heb zelf veel gebrande dvd's, deze speelt die ook moeiteloos!

Beeld/geluids kwaliteit
De beeldkwaliteit is erg mooi te noemen. Echter is dit voor iedereen natuurlijk persoonlijk.
Ik heb gebruik gemaakt van de bijgeleverde blu-ray van Se7en, de speler stond ingesteld op 720P.
Het beeld was erg rustig, en helder. Ook werd het geluid prima in DTS 3/21 verstuurd naar mijn receiver.
Ook een standaard dvd zag er "rustiger" uit, ik ben dus wel een fan van upscaling geworden!

Afstandsbediening
Op de afstandsbediening zijn alle knoppen die je nodig bent aanwezig, en gelukkig ook de open en close knop.
Deze vind je op veel apparaten niet, maar ik vind het een zeer handige functionaliteit.
De afstandsbediening voelt wel heel erg plastic achtig aan, en ik heb het gevoel dat deze niet veel kan hebben.
Dat vind ik dan ook een minpunt.

Netwerkaansluiting
Er is geen netwerk aansluiting aanwezig voor Blu-Ray Live, dit vind ik echter zelf niet storend, aangezien ik niet verwacht hiervan gebruik te gaan maken.
Dit echter wel gemarkeerd als negatief punt, omdat er mensen kunnen zijn die dit als storend ervaren.

Overige info
Video Processing: 148MHz/12bit
Audio Processing: 192KHz/24bit
Kan ook DVD's upscalen.
Afmetingen (BxHxD) mm: 430x35x200

Regiovrij maken voor DVD's is ook mogelijk, zie daarvoor deze link:
(Je moet een cd branden met een bepaalde file, deze in je speler stoppen...)

Mochten er nog vragen zijn, dan zie ik ze graag tussen de reacties, of in een DM :).

• Toshiba 32" hd-ready LCD-TV
  • Sony DTS 5.1 receiver
  • LaCie 1-TB externe harddisk

Heb jij ook een LG BD350?

Wat is de opstarttijd van een br? In de eerste spelers was dit echt tergend langzaam (in de categorie koffie zetten+drinken+naar de wc). Sommige spelers hebben dan een quickview optie maar dat is dan alleen voor br discs die al eens gelezen zijn.
En kan er ook via optisch/coax dts gestuurd worden? Ik heb namelijk geen hdmi ingang op mijn receiver, alleen toslink en coax.
De opstarttijd is circa 10 seconden. Wanneer je eenmaal de schijf hebt ingevoerd duurt het 5 seconden en hij begint te spelen.

DVD snelheid dus eigenlijk.

Verder is er geen optische aansluiting, maar wel een coax(iale) aansluiting.
Bedankt alletwee :)

Dan zijn de snelheden wel enorm toegenomen, ik was een tijdje terug bij een vriend van me die een Philips heeft (typenummer even ontschoten) en dat duurde echt enorm lang voordat de film begonnen was. Zaten gewoon een kleine minuut naar een zwart scherm te staren voordat er wat gebeurde.

Nogmaals bedankt!
zou deze speler ook kunnen werken icm een laptop (dus ipv een externe HD ? ) of verwacht deze speler net als onze TV ook een Slave device ? o.a. een USB-stick

btw redelijk goedkoop .. bij de IT's was deze in de aanbieding voor 129 (zonder films) zonder aanbieding rond de 150 euro (nog steeds zonder films)
Ik heb deze sinds kort ook, van mijn broer gekregen met 10 BR-films erbij (hij deed er niets mee).

Aardig apparaat, en zelfs op mijn Sony HD-ready TV van 32" is een een prachtige verbetering op de DVD tzichtbaar, mede dankzij de HDMI-aansluiting (mijn DVD-mediaspeler heeft slechts een scart-uitgang).

De USB-streamingfunctie ga ik volgens mij wel veel gebruiken. Handig. :)