Specificaties Set met 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Onkyo HTX-22HD Review

Lt. Marx 4 januari 2010, 2.924 views

Onkyo HTX-22HD

Pluspunten

• De belangrijkste reden voor aanschaf waren (en zijn)
  • Value for money
  • Ondersteuning HD codecs
  • HDMI ondersteuning (niet alleen maar passthrough, maar ook audio)
  • subwoofer/amp in 1
  • Mooie lage en hoge tonen
  • Audessey + auto equalizer (automatisch afstellen + equalizer)
  • Werkt goed met HDMI CEC (viera link maar ook andere control systemen over HDMI)
  • Zowel aan/uit, volume controle, schakelen tussen inputs werkt allemaal over HDMI CEC (heb nu een harmony en dat werkt ook goed )
  • Een hoop aansluitmogelijkheden

Minpunten

• De belangrijkste nadelen waren/zijn:
  • Minder bereik op de middentonen
  • Oudere modellen hebben last van ruis over HDMI (opgelost met gratis reparatie, maar toch)
  • Standaard staat de bass iets te overdreven afgesteld naar mijn smaak
  • Soms wat traag met HDMI handshakes

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de HTX 22 HD nu al een tijd in bezit. Ik gebruik hem icm een panasonic plasma en een popcornhour mediacenter.

Ik heb de set gekocht samen met de SKS 11 B ( oftewel de 2 surround speakers). Als totaal een mooie set met mooi geluid. Nette bouwkwaliteit, met wellicht ietwat onhandige menu's. Tegenwoordig mag dat eigenlijk wel gewoon op een tv getoond worden met nette opties. Je moet deze set vooral kopen als je filmfanaat bent en mooi (HD-)DTS geluid wilt. Dolby digital van Ziggo HDTV werkt ook goed en geeft mooi geluid over de speakers. Daarnaast komt er vervolgens ook nog aardig muziek uit.

Er zijn een boel instelmogelijkheden hoe geluid wordt weergegeven. Test dit rustig uit want makkelijk zijn alle opties niet. Luister vooral naar al je verschillende bronnen en loop dan de mogelijkheden even door. Wat meer instructies hierover was wel prettig geweest. Maar eenmaal ingesteld gaat alles prima.

Over de menu's en de afstandbediening ben ik niet enorm te spreken. Je gebruikt ze nauwelijk (na de eerste keer), maar het is allemaal wat clunky en vierkant. Aan de andere kant werkt bedienen perfect via HDMI, vandaar eigenlijk een voldoende/goed bij gebruiksgemak.

Design is wel aardig door de amp/subw in 1, en de niet al te grote speakers. Niet echt super design maar wel voldoende.

• panasonic th 42pz80
  • popcornhour a110
  • logitech harmony one

Heb jij ook een Onkyo HTX-22HD?

Zoveel positieve/negatieve eigenschappen die ik graag wat meer terug wil zien in de review.
Ik vind het een mooie review! Al is me het stukje over de 'menu's' niet duidelijk. Waarom is ietwat onhandig?
En wat zijn de instelmogelijkheden allemaal?

Ow en ik ben persoonlijk wel benieuwd hoe deze set dan met BraviaSync samen werkt!!!
Dat soort dingen zou op veel meer apparaten moeten werken, zoals bij mijn HTPC of popcornhour

[Reactie gewijzigd door Dennis013 op 5 januari 2010 00:21]

Het is gewoon lastig om op een klein lcd schermpje door een boel opties en mogelijkheden te gaan. Dit wordt er niet beter op doordat sommige opties er alleen maar zijn bij bepaalde aansluitingen/geluidinputs (wel/niet DTS/Stereo/Pro Logic/ETc). Aangezien er een HDMI uitgang opzit had dit van mij wel over het beeldscherm gemogen voor meer overzicht en duidelijkheid.

Je kan de standaard equalizer dingen instellen, afstanden van speakers etc. Ook de HDMI opties en controleopties zijn instelbaar samen met lipsync (auto/manual). Als laatste kan je allerlei manieren kiezen waarop het inkomende geluid verwerkt wordt. Maakt hij van stereo toch een DTS theatre signaal, of mirror je je stereo signaal op je voor en achter speakers? Dergelijke keuzes zijn er veel en het loont het boekje even door te nemen met alle mogelijkheden.

Volgens mij werkt Onkyo's HDMI CEC naadloos met alle grote merken dus ook braviasync van Sony.
Ja je hebt gelijk. Dit is eigenlijk mijn eerste review hier. Had eerst al die eigenschappen in de tekst staan todat ik die twee invoervelden zag. Ik zal hem anders morgen even aanpassen en wat meer vermelden in de tekst over de plussen en minnen.

Maar zo slecht is de review nu toch ook weer niet? Er staat een hoop info tussen!