Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G6 Zwart Review

Arcanekitten 26 juli 2017, laatste update op 26 augustus 2017, 559 views

LG G6 Zwart (Product gekocht)

Geweldige telefoon voor de prijs. Zeker een aanbeveling voor iemand die een telefoon voor 500$ zoekt. Geweldig scherm, Prima accu, SD821 doet het ook prima zonder problemen en de camera en bouw zijn uitmuntend!

Pluspunten

• Scherm kleuren en brightness
  • Wide-angle camera kwaliteit
  • Uitmuntende behuizing
  • Accu duur
  • Headphone 32Bit en goede frequentie
  • 18:9

Minpunten

• Oude SOC
  • Software is niet Stock
  • Black bars bij YT (Samsung crop)

In deze review ga ik de de 5 meest prominenten bespreken en mijn ervaring er mee.
Scherm
Het scherm, wat helaas niet Amoled is, is prachtig nontheless met uitstekende weergaven in de zon. De IPS scherm geeft geweldige realistische kleuren en de black bars die soms aanwezig zijn kunnen zeer zwart worden. Het platten scherm is echt heel sleek en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit vergeleken met Samsung's versie.
Performance
Heeft aanzienlijke kritiek gekregen door het gebruik van 'oude' Snapdragon 821.
Dit in praktijk is echt geen probleem. Tegenwoordig kun je het verschil tussen een 810, 821 en 835 met maximaal .5 seconden verschil opmeten. In praktijk is het dus echt niks van te merken. Alleen in benchmarks zul je het verschil echt zien en waarschijnlijk in de toekomst waar grote updates bepaald worden op welken SOC wordt gebruikt. De 4GB RAM is ook zat en de Storage speed is ook heel goed.
Accu
Een van de meest rare besluiten dingen van LG is wel het weglaten van Wireless charging (en high end DAC) in the EU versie. Dit is misschien niet zo erg, aangezien de techniek niet finale is en het nog lastig is om je telefoon precies op de pad te legen zonder er mee rond te schuiven. Even wachten op betere technologie dus.

De Accuduur beter dan gemiddeld. Ik haal net 5 uur scherm aan tijd en het opladen gaat ook super snel door middel van QC3.0.
Camera
Dit is natuurlijk wel een van de grote redenen waarom iemand de LG G6 misschien zou kopen. De tweede wide-angle lens is geweldig en is een redenen waarom ik nu vaker me telefoon uit me broek trek. Het is zeer uniek om zoveel in je beeld te krijgen en met hoge kwaliteit. Vroeger nam ik echt alleen de telefoon uit me zak om foto's te nemen als het echt moet. Nu neem ik foto's van kerken van grond tot top of bomen met prachtige bladen.

De kwaliteit van de standaard camera is overigens ook geweldig.
De video is ook heel goed en manual mode is aanwezig die alles biedt wat een normaal mens ooit zou gebruiken.
Ook dus met de standaard dingen zoals slow-mo panorama en 360 graden foto.

*Niet bewerkte foto's*

Bouw
Ook een van de geweldige dingen van de LG G6:
De Mil-spec-810G en IP68 combi.
Je telefoon kan dus wel tegen een stootje en water is ook voor dit apparaat geen probleem.
De glas achterkant lijkt glad maar als je handen niet super glad zijn dan is dit nooit de zaak. (Zelfde als je je hand over een raam laat lopen. Soort van)
De LG G6 is dikker dan andere telefoons maar dit geeft een heel fijn gevoel in de hand waardoor je niet het gevoel hebt dat je je telefoon gelijk laat vallen.
Troubleshooting
Het enigste probleem wat ik tot nu toe heb gehad is dat Youtube op 60FPS max op 720P kan maar dit is aan Google om te fixen. Software is ook goed in het algemeen al had ik liever uiteraard Stock maar ik had wel liever 10 fingerprint max inplaats van 5 max.

Heb jij ook een LG G6 Zwart?

Reviews door de redactie

Meer advertenties