Bosch PWS 1300-125 CE Review

Helhond 25 juli 2017, laatste update op 28 juli 2017, 179 views

Bosch PWS 1300-125 CE (Product gekocht)

In eerste opslag was het een zeer fijne haakse slijper, vanaf dat ik de slijper uit de verpakking haalde merkte ik al op dat de schakelaar moeilijk ging en als deze op de vergrendeling (continu-aan) werd gezet kreeg je hem erg lastig er weer vanaf. Mogelijke productiefout, uiteindelijk retour gebracht.

Pluspunten

• Fijne trillingsdempende greep
  • Instelbaar toerenstal
  • Power
  • Koffertje!

Minpunten

• Schakelaar happerde

In eerste op zicht zocht ik een handzame haakse slijper met 125 mm schijven.
Die ook nog de benodigde power in huis heeft.
Uiteindelijk de keuze op de Bosch PWS 1300-125 CE laten vallen vanwege de fijne extra trillingsdempende handgreep en het instelbaar toerental.
Ook de aan/uit knop met vergrendeling vond ik in de winkel prettig in de hand liggen en zodoende over gegaan tot aankoop, ookal was het model wat aan de dure kant.

Bij nader inzien is het toch wel een grote (lang) haakse slijper, dat toch minder is voor krappe hoeken of plekken. Qua geluidsproductie maakt elke haakse slijper een oorverdovend lawaai dus gehoorbescherming is altijd aan te bevelen.

Kwam in een mooi koffertje. (+1)

Productiefout?
Deze Bosch PWS 1300-125 CE aangeschaft voor meerdere taken om het huis.
Echter bij het uit de verpakking halen en het voor het eerst in de hand houden ging de schakelaar lastig aan en uit. Als deze op de vergrendeling werd gezet kreeg je hem ook lastig uit. (Gevaarlijk in geval van nood)

Hier toen ook vrijwel direct mee terug gegaan naar de winkel. (Bauhaus Groningen)
Verkoper nam de kwestie toen niet heel serieus en nam het apparaat mee naar achter om het schakelmechanisme te smeren zonder instemming van "mij" op het product zomaar onder een smeermiddel te spuiten.

Na een zeer lange discussie uiteindelijk zou ik een nieuwe geleverd krijgen, onder het mom dat het om een productiefout zou gaan. Omdat het product niet op voorraad zou deze eerst besteld moeten worden. (ze wilde me eerst nog het showmodel aan smeren). De levering zou ongeveer twee weken duren, maar na een halve week kreeg ik bericht dat ie binnen was en ik hem kon ophalen. Echter in de winkel aangekomen was het al heel gauw duidelijk dat ze mij precies hetzelfde apparaat weer mee wilde geven. Dit dan ook weer vriendelijk bedankt en nog even flink pissig een klacht ingediend bij de service balie over deze streek. Het apparaat zou namelijk teruggestuurd worden naar de fabriek.

Na 3 weken nog niks te hebben gehoord uiteindelijk mijn tegoedbon verzilverd op andere producten en hier eindigde mijn verhaal met de Bosch PWS 1300-125 CE.

Nu enkele maanden later staat nog steeds dit "defecte" apparaat eenzaam in het winkelschap te koop. Het is ronduit schandalig dat ze dit nog proberen te verkopen.

In het algemeen ben ik erg tevreden over de service van Bauhaus Groningen.
Maar dit stelt mij nog elke keer teleur als ik het product keer op keer nog in het schap zie staan. Jammer dat de service dan hier toch weer te kort moet schieten.
(Helaas staat Bauhaus nog niet in de Pricewatch)

Mijn ervaring met de Bosch PWS 1300-125 CE was (misschien onterecht) niet goed, maar het kan zomaar zijn dat een apparaat zonder dit probleem prima kan bevallen. Helaas heb ik hiervoor niet de kans gekregen.

Nu toch maar op zoek naar een haakse slijper van Bosch Blauw of Makita. (Met een koffer!) (Als iemand een suggestie heeft dan hoor ik dat ook graag)
Voor nood leende ik af en toe nog wel eens een haakse slijper van de buurman.

Heb jij ook een Bosch PWS 1300-125 CE?