Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown (Qwerty US) Review

ReSpawN 25 juli 2017, 1.234 views Product gekocht

Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown (Qwerty US)

Een keyboard voor de programmeur. Simpeler als dat is het niet? Ben je een programmeur die kromme vingers krijgt van een plastic type ervaring of van die fantasieloze laptoptoetsenbordjes? Dan dit absoluut je geld waard!

Pluspunten

• Fantastische type ervaring
  • De "reclame" die er op zit is lekker subtiel
  • Geen zichtbare letters, dus heerlijk rustig
  • Metalen body is zéér stevig
  • Tweemaal een USB3.0 head met goede passthrough
  • Extreem lange kabel voor een keyboard (3-4 meter)
  • Media buttons zijn heerlijk handig
  • Volume knob voelt stevig aan en is erg precies

Minpunten

• De prijs ligt vrij hoog
  • De ledjes van CAPS-, NUM- en SCROLL lock zijn misschien wat fel
  • Ik kan niet onopgemerkt gamen (rare keyclicks)
  • Ik kan niet onopgemerkt youtuben (geen keyclicks)

Dit is serieus het beste keyboard wat ik ooit heb mogen gebruiken. Ik kom van een lange lijn van Logitech gaming keyboards (en ook wat casual boards) maar DAS Keyboard spant op dit moment maximaal de kroon. Zo erg zelfs dat ik deze thuis er bij wil hebben en mijn G19s met AIDA64 display er voor zou laten schieten.

Tot nu toe is mijn ervaring gewoon erg goed. Ik vind het esthetische gedeelte bijzonder goed uitgevoerd. Subtiele rode rand om de volume knop; prachtig.

Naast dat de typ ervaring geweldig is, is ook het gehoor van het toetsenboard een feest om te aanschouwen. Helaas enkel voor de typist, niet voor de collega's of omstanders.
Daarvan hoor ik vaak of ik wat minder hard kan typen -- dat bestaat niet. Allereerst ben ik een rammer door mijn snelle typ gedrag en naast dat zijn de MX Brown switches hoorbaar en hebben een erg 'satisfying click'.

Een erg tevreden klant. Twijfel je? Stop. Kopen. Nu.

Nee echt, nu.

Heb jij ook een Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown (Qwerty US)?

Ik heb hier de Cherry blue versie man.
was overgegaan van een Ducky Legend Cherry blue omdat daar raar genoeg geen media toetsen of een volume roller/wheel op zat(en een half blik bier in was gelopen, niet kapot trouwens :P ).

Ik vond eerlijk gezegd de Ducky lekkerder typen dan de DAS. maar ze zijn zeker van gelijke kwaliteit.
Altijd een leuk moment wanneer je mensen die niet blind kunnen typen loslaat op de DAS.
Moeten altijd even goed kijken waar hun handen liggen :D
Hahaha, inderdaad! Mijn baas gaat soms achter de PC zitten voor de creditcard-meuk en dan zegt ie: "Eh... ja, ehm, nou, laat maar. Hier heb je de kaart.".

En het schrikt ook irritante "WOWOMG" collega's af... :D
Heeft dit toetsenbord ook last van het probleem dat het toetsenbord niet helemaal in blanas is waardoor de ene kant meer grip heeft dan de ander en daardoor af en toe schuift?

Hoe zit het met de keycaps?
Wat wil je weten over de keycaps? Ze zijn van, naar mijn gevoel, zwart PLA plastic.
De rest van het toetsenbord is puur aluminium.

In mijn ervaring, op een glazen blad, een ruw afgewerkt houten blad of een standaard MDF Ikea bureau werkt het allemaal prima en gaat hij niet schuiven. Ik gebruik wel de verhoging, maar ook zonder (wanneer er dus meer oppervlakte op de anti-slip pads zit) is hij stabiel.
Ik heb gehoord dat ze na een tijdje (4 maanden ofzo) van mat naar glimmerende keycaps gaan.

[Reactie gewijzigd door clx_ op 3 oktober 2017 15:24]

Correct, kan ik bevestigen. De minst gebruikte knoppen zijn nog wat dof terwijl de anderen nu glimmen.

Tevens kan je dat op de 1e foto wel zien. :)

[Reactie gewijzigd door ReSpawN op 4 oktober 2017 09:24]