Philips BT50 Zwart Review

jetspiking 24 juli 2017, laatste update op 24 juli 2017, 526 views

Philips BT50 Zwart (Product geleend)

Erg mooie speaker, alhoewel je er redelijk wat voor betaalt is de speaker de prijs meer dan waard.

Pluspunten

• Enorm goed geluid in vergelijking met andere Bluetooth speakers
  • Handige leds
  • Makkelijk te verbinden met Bluetooth of via een audio kabel
  • Ziet er mooi uit
  • Accu is genoeg voor één dag bij normaal gebruik

Minpunten

• Geen audiokabel bijgeleverd (3,5mm)
  • Duur met vergelijkbare modellen
  • Geen volume regelaar op de speaker

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5

Een vriend van mij liet deze Bluetooth speaker zien, ik was zodanig onder de indruk van de geluidskwaliteit van deze speaker dat ik besloten heb hier een review over te schrijven.

Is in vergelijking genomen met een speaker van 10 euro.

Speakeropstelling: Mono
RMS: 2W
Audio poort: 3,5mm
Bluetooth versie: 4.0
Stroomvoorziening: Oplaadbare accu
Afmetingen: 76(mm) * 61(mm) * 61(mm)
Gewicht: 90 gram

Verbinding maken met de speaker gaat via pairing (Bluetooth) of met behulp van een 3,5 mm audio kabel. Via de kabel is het direct plug en play, er hoeven geen drivers en dergelijke geïnstalleerd te worden.

Als je met behulp van Bluetooth wil verbinden zul je jouw mobiel er bij moeten pakken, je navigeert naar instellingen, Bluetooth. Hier stel je in dat jouw mobiel zoekt naar apparaten, opeenvolgend druk je op het ronde knopje aan de zijkant en zie je de speaker in de lijst staan, je kunt er nu mee verbinden (Je moet dit relatief snel doen, want de speaker is maar een bepaalde tijd zichtbaar in de lijst met Bluetooth apparaten).

Nu je verbonden bent kun je gewoon gaan afspelen via Bluetooth. Doordat deze speaker beschikt over Bluetooth 4.0 zal het geluid niet of heel weinig wegvallen, dit hangt uiteraard ook af van de Bluetooth versie op jouw telefoon. Als jij beschikt over een telefoon met bijvoorbeeld Bluetooth 2.0 of 3.0 beschik jij over een lagere Bluetooth versie dan de speaker, de laagste versie wordt aangehouden, dus het kan zomaar zijn dat de haperingen door jouw mobiel komen. Mocht je hier last van hebben kun je jouw mobiel nog altijd via een audio kabel direct aansluiten.

Ondanks dat het om een mono speaker gaat lijkt het geluid wel degelijk stereo, het klinkt gewoon ontzettend goed. Deze kun je dus zeker aanschaffen als je veel films kijkt of games speelt op je mobiel. Het geluid kan wel af en toe wegvallen wanneer een object voor de Bluetooth speaker staat, eveneens valt de speaker weg wanneer je hier te ver vandaan loopt, houd hem dus dicht bij je en zet geen grote objecten voor de speaker.

Het geluid van de speaker kan goed hard, het maximaal aantal decibel zit dus wel goed.

Ondanks dat deze speaker een relatief hoog prijskaartje heeft in vergelijking met andere Bluetooth speakers zijn de functies, geluidskwaliteit en het design zodanig goed dat het de prijs meer dan waard maakt.

Mocht je opmerkingen of vragen hebben, laat dan een berichtje achter onder deze recensie. Mocht je wat tijd over hebben zie ik ook graag een waardering terug.

Heb jij ook een Philips BT50 Zwart?

Het is handig om even te vermelden met welke speakers je het vergelijkt. Er is namelijk geen referentiekader. Het zal vast een aardig ding zijn voor 25 piek maar de speaker zal niet beter zijn dan een JBL/Bose/Whatever die tot 8 keer zoveel geld kost.
Ik zal in de recensie vermelden dat ik deze heb vergeleken met een speaker van 10 euro.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 24 juli 2017 16:27]

Dank voor je review, het heeft me goed geholpen!
Fijn om te horen! Als je er tijd voor hebt lijkt het mij leuk om via een reactie te lezen of jij hetzelfde ervan vond als ik, veel plezier ermee in ieder geval!
Ik heb er inmiddels ook eentje aangeschaft. Kan me vinden in je review, vooral het ontbreken van een volumeregelaar is erg jammer. Voor de rest niets mis mee, prima helder en vol geluid.