Cooler Master Seidon 240V

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Seidon 240V Review

Anoniem: 767375 23 juli 2017, 451 views Product gekocht

Cooler Master Seidon 240V

Uitstekend product voor de lage prijs. Geluid van de pomp is wat irriterend, maar er valt mee te leven, aangezien het 1 van de weinige minpunten is.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Mooi uiterlijk
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Vervelend pompgeluid
  • Stugge slangen
  • Onduidelijke handleiding

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 4
Oke, voordat sommigen gaan zeggen: een waterkoeler is overkill voor een niet overklokbare i5, het oog wil ook wat he.

Installatie

Nu dat uit de weg is, kan ik beginnen met de review. Ik heb de koeler 1 week geleden geinstalleerd. Het installatieproces was bijzonder simpel, het is mijn eerste vloeistof koeler, en ik kon hem probleemloos installeren, zelfs zonder handleiding, want de handleiding was een beetje wazig in mijn mening.
Geluidsproductie
Na de installatie heb ik uiteraard de PC opgestart. Wat me meteen opviel was het geluid dat de pomp maakt. Ik weet niet of het normaal is, maar de pomp maakt een hoog, motorachtig geluid. Ik neem aan dat dit er bij hoort, maar dit had wel beter gekund. De fans van de koeler draaien overigens wel erg stil. Onder volledige load gaan ze uiteraard wel wat meer geluid maken, maar het is niet overdreven luidruchtig.
Temperaturen
Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de temperaturen van deze koeler. Nu heb ik natuurlijk een niet-overklokbare chip, maar alsnog ben ik tevreden. Op idle is de CPU ongeveer 36c, en onder full load is de maximale gemeten temperatuur 55c. Nu moet ik zeggen dat dit niet met speciale koelpasta is, dit is gewoon met de koelpasta die met de koeler meegeleverd kwam.

Heb jij ook een Cooler Master Seidon 240V?