Drevo Gramr

Niet beschikbaar
Specificaties Bedraad Qwerty met Outemu Red switches - Bekijk alle specificaties

Drevo Gramr Review

Chiyeko 20 juli 2017, laatste update op 20 juli 2017, 637 views Product gekocht

Drevo Gramr

Klein maar fijn en voelt als een tank (light tank?) en voor een hele leuke prijs.

Pluspunten

• Kies je switch
  • Voelt zeer solidie aan
  • Veel backlight brightness settings

Minpunten

• Letter type op de keycaps niet mijn favoriet.
  • Backlight is niet gelijk op toetsen zoals de ctrl en alt

black switches zijn niet bepaalt makelijk te vinden en zo kwam ik uit bij de vrij onbekende DREVO Gramr op advies van wat mensen in een overwatch Discord. Natuurlijk niet te krijgen in Nederland, maar Amazon.de werkt hier ook perfect en dus daar besteld en binnen een paar dagen binne via DHL.

Voor een prijs van 42 EURO verwacht je natuurlijk geen wonderen en je krijg een simpelle standaard doos met een sticker erop die aangeeft welke kleur je toetsenbord is en welke switches je hebt. Keuzes zijn:

toetsenboard:

Black
Red
Brown
Silver

Switches zijn van Outemu. (thanks to karimmm voor het aangeven)

In de doos vind je wel je toetsenbord, een shortcut guide om even uit te leggen hoe je het een en ander kan instellen, een after sales support kaartje en een sticker. Kabel is braided en voelt goed aan dus denk dat die het wel vol houdt.

Gebruik is simpel zijn geen drievrs dus gewoon usb in de port en klaar. Backlight kan vel tot mooi gedimd wat ik zel wel zo prettig vind gezien ik er niet door verblind wil worden maar wel snel in het donker even kunnen zien welke key wat is. De effecten zijn standaard en je kan je eigen custom effecten maken mocht dat iets zijn wat je leuk vind. Het is wel duidelijk een simple LED per toets en de crtl en alt etc zijn niet evenredig verlicht.

Het lettertipe op de keys vind ik niet heel brilliant, maar en major issue is dat niet naar mijn mening. De keys zelf hebben wat textuur, maar lbijven vrij glad ik denk dat het een mooie middeweg is

Ik moet zeggen als een simpelle gebruiker van toetsenborden en geen expert, dat ik het een fijne ram plankje vind dus verre en zeker met deze prijs in gedachten van 42 EUR incl verzenden.

Heb jij ook een Drevo Gramr?

Het zijn natuurlijk geen Cherry MX switches maar Outemu switches! Ikzelf heb de versie met brown variant.

Je kan opzich wel je eigen custom effecten maken, maar je bent wel zeer beperkt. Voor de rest kan ik mij zeker vinden in je review.

De kabel is trouwens niet te verwijderen. Zelf niet geprobeerd overigens :P
Thanks voor de info heb mijn review aangepast waar nodig :)