AMD Athlon 64 3000+ Boxed Review

van Rommelgem 19 april 2005, 249 views

AMD Athlon 64 3000+ Boxed

Pluspunten

• Niet al te hoge prijs.
  • Goed overklokbaar
  • Lage warmteproduktie
  • Snelle geheugencontroller
  • Hypertransport

Minpunten

• Floatingpoint benches blijven achter bij Intel processors, maar ik weet niet wat voor invloed dat op mijn dagelijkse werkzaamheden heeft.

Sinds een maand of twee heb ik nu deze processor die normaal op 1,8 Ghz loopt. Ik heb 'm overklokt en stabiel lopend op 2,34 Ghz. De temperatuur blijft hierbij idle op 40 graden en onder stress wordt dat niet veel hoger. De maximale kloksnelheid die ik gehaald heb is 2,7 Ghz stabiel. Dat is 900 mhz sneller dan de 1,8 Ghz die AMD opgeeft voor deze processor. Dat scheelt een hoop geld en hij was al goed geprijst. Om deze snelheid te halen moet echter voltage een stuk hoger worden gezet, waardoor de warmte wat meer toeneemt, al blijft de temperatuur nog steeds op zo'n 55 graden.

Qua features moet ik zeggen dat de geheugencontoller op de processor samen met hypertransport echt super werkt. De geheugen bandbreedte is groot. Verder gebruik ik de cool 'n quiet functie, waardoor de processor in rust automatisch langzamer gaat lopen en ook de ventilator het rustiger aan gaat doen, niet ivm het overklokken. Ik ben er tot nu toe blij mee!

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ Boxed?