Spire FD08025B1L , 80mm Review

Khatarian 3 januari 2010, laatste update op 3 januari 2010, 438 views

Spire FD08025B1L , 80mm

Pluspunten

• Stil genoeg op 5 volt.
  • Zeer goedkoop
  • Geen LED (voor sommige een minpunt)
  • Houdt mijn computer precies goed in de zomer op 5 volt.

Minpunten

• Luidruchtig op 12 volt.
  • 80 mm (maar ik kan helaas geen grotere fan kwijt dus moest ik wel)

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 2
Luchtverplaatsing (min) Score: 3
Luchtverplaatsing (max) Score: 4

Deze fan heb ik gekocht omdat het in de zomer wel eens warm wilde worden en de warme lucht dan ik de kast bleef hangen.

Eisen:
- Goedkoop.
- Geen LED.
- Het liefste zo stil mogelijk.
- Direct op de voeding aansluitbaar.

Algemene informatie

De fan kostte mij 1,70 euro, eigenlijk moest ik toen er al aan denken dat dit nooit echt een goede fan kon zijn maar goed. de fan is mat zwart en er zit een kabeltje aan om hem op je moederbord te prikken of rechtstreeks op je voeding, ik heb voor de laatste gekozen.

Feature set

De fan heeft zoals eerder genoemd alleen een molex aansluiting en een 3 pin aansluiting voor op het moederbord, dit vind ik goed genoeg voor een fan voor mijn, maar sommige willen er graag nog LED lampjes op hebben dus daarom 'goed'.

Luchtverplaatsing Min/Max

De fan op 5 volt verplaatst precies genoeg lucht om mijn kast koel genoeg te houden maar voor sommigen zou dit lang niet genoeg zijn, Op maximaal verplaatst de fan duidelijk meer lucht maar het is dan ook goed te horen.

Geluidsproductie

Als de fan op 5 volt draait vind ik het geluid acceptabel maar de fan is toch duidelijk aanwezig, op 12 volt werd ik bijna gek van het geluid maar gelukkig is 5 volt voor mij genoeg.

Voor 1,70 euro vond ik deze fan goed genoeg voor wat hij doet maar als je meer wilt raad ik deze fan niet aan en al helemaal niet als je een stille en koele computer wilt hebben!

Heb jij ook een Spire FD08025B1L , 80mm?

Dit is mijn eerste volledige review.
Ik vind het fijn om van jullie te horen wat ik er nog aan zou kunnen verbeteren!
Graag positieve reactie graag!

P.S de plaatjes worden geupload.

Edit: de plaatjes zijn geupload!

[Reactie gewijzigd door Khatarian op 3 januari 2010 12:36]