WD My Book Live Duo 6TB Review

spawn666 19 juli 2017, 266 views

WD My Book Live Duo 6TB (Product gekocht)

In eerste instantie tevreden. Wel traag kwa toegang snelheid maar lezen ging prima mits de bestande niet te groot waren. Later veranderen deze NAS drives (ik heb er 13 gehad) tot grote drama verhalen.

Pluspunten

• Stil
  • Lees snelheid voldoende
  • Mooi design

Minpunten

• Traag schrijven
  • Trage toegangs snelheid
  • Onbetrouwbaar
  • Onmogelijke date recovery
  • Wisselende ervaringen met firmware
  • Onstabiele firmware
  • Matig support
  • Matige hardware

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik heb, om in dezelfde stijl te blijven 13 NAS drives van WD gehad. Begonnen met de witte mybook live world edities en daarna deze zwarte nieuwe versie.
Al was ik in het begin zeer te spreken over deze schijven, naarmate de tijd vorderde is mijn mening volledig de andere kant op gegaan. De drives crashen regelmatig en firmware updates brengen vaak meer problemen met zich mee dan dat ze oplossen.
Support van WD is zeer matig. Op de user forums probeert iedereen elkaar maar een beetje te helpen.

De grote drama's beginnen al snel als de weginterface niet meer te benaderen is. Ik heb zelf geloof ik wel alle versies van problemen hiermee wel gehad zo onderhand. Zonder web-interface verander deze nas al snel in een mysterieuze box die druk bezig is met niks.
Positief punt is dat de drives lekker groot zijn, dit is tevens een negatief punt want zodra deze schijven niet meer te benaderen zijn, kun je fluiten naar je data. Deze kastjes draaien op een extreem uitgekleed linux versie die de schijven beheerd. Als je denkt ze uit te lezen buiten de behuizing om?, nou vergeet het maar. Na de zoveelste crash heb ik besloten om geen NAS drives meer van WD te kopen. Ik vertrouw ze niet meer met mijn data.

Heb jij ook een WD My Book Live Duo 6TB?