LG W2243T Zwart Review

Online66 3 januari 2010, laatste update op 3 januari 2010, 1.252 views

LG W2243T Zwart

Pluspunten

• Mooi design (mijn mening)
  • LG bied goeie service (mijn ervaring)
  • FULL HD 1080(p)
  • Mooie kleurweergave
  • 21.5' inch tegen voordelige betaalbare prijs
  • 5ms respond time
  • DFC: 30.000:1
  • vieuwing angle: 170 graden

Minpunten

• Weinig features
  • weinig extra's meegeleverd
  • Verlies helderheid bij kijken vanaf de hoek
  • zwart weergave alleen in midden van scherm

LG W2243T - PFT LCD Monitor

Prijs: tussen 100 & 200,- euro
Merk LG
Model: W2243T - PFT
Inch: 21.5'

Meegeleverde accesoires

- Power cable
- User Guide, Drivers and Technical support (on CD)
- VGA 15 pins D-SUB connector cable
- DVI-D cable (manufacturing optional)
- Waranty Guide
- voet stuk glossy zwart (makkelijke montage)

Het Scherm:

Het scherm word geleverd in een compacte platte doos met alle bijbehorende accessoires. Wat meteen opviel was het gebruikersgemak voor het gereed maken van het scherm. Het monteren van de power cable en DVI sprak voor zich. Het voetstuk erop plaatsen was ook erg simpel en zo heb je binnen twee minuten het scherm staan.

Features:

LG komt met een aantal erg leuke en handige functies voor het gebruik van het scherm. Zo heeft het f-engine ontworpen. F-engine houd simpel weg in dat je het scherm naar gebruik aanpast. Mocht jij een film kijken gebruik jij je scherm op een andere manier dan wanneer je op je scherm aan het internetten bent. Vooraf zijn deze omstandigheden voorgeprogrammeerd en zijn de ideale kleur / contrast samengesteld afhankelijk van welk gebruik je instelt. Ook is er voor de gebruiker de mogelijkheid zelf het scherm naar wens in te vullen.

FUN tm

Fun tm is een functie met het scherm bij gebruik van dia voorstellingen of foto viewing. Je kan de foto in een aantal leuke omstandigheden in een andere context brengen erg leuke functie.

WIDE 4:3

Je kan de ratio zo instellen dat het scherm 4:3 vertoont zo gebruik je het volledige scherm voor de weergave van bijvoorbeeld jou software

DFC 30.000:1

DFC (ook wel Digital fine contrast ratio) Het houd simpel weg in dat de details excellent weergeven worden.Dit scherm heeft een FFC van 30:000:1 dat is een dynamisch contrast

Helderheid: 300cd/m▓
Contrast DFC: 30.000:1

FULL HD

Dit scherm is een echte FULL HD scherm. FULL HD houd in dat de resolutie 1920*1080 weergegeven kan worden. Er zijn drie onderscheidingen bij HD (High Definition) Je hebt HD Ready Deze geeft aan dat het toestel HD ready is maar echter tot een bepaalde resolutie dus niet de volledige resolutie
full hd 1080 (i) en full hd 1080 (p)

P houd in dat het alle vormen van criteria voor full hd volstaat

Dit scherm is een Full HD 1080(p)

Windows 7 Ready

Dit scherm toont zich goed met Windows 7. Zelf gebruik ik Windows 7 en alles werkt naar behoren.

Design:

Ieder zijn smaak natuurlijk maar voor mij is de LG W2243T een erg moderne en verzorgde look. Met zijn glossy zwarte scherm en ze prachtige afmaak en het asymetrische power LED is een stukje kunst om te zien. De standaard past er goed bij en mocht je het kunststukje aan de muur willen hangen is dat mogelijk aan de achterkant is namelijk plaats voor montage aan de wand

Respondtime

Natuurlijk is het scherm erg mooi maar het moet ook functioneel zijn. Een gamer of iemand die veel van zijn grafische kaart vraagt wilt natuurlijk wel een prachtige en snelle weergave. Deze LG is uitgerust met een respond time van 5ms Dat is dus snel zat als je lekker aan het gamen bent.

Stroomverbruik

bij gebruik: 40 watt maximaal
in slaapstand of standby 1 watt maximaal

Kijkhoek:

Het scherm is voorzien van een viewing angle van 170 graden. Dat is vrij behoorlijk. Echter zie je vanaf recht vooraan het scherm het beste beeld. Wanneer je vanaf de zijkant bekijkt word het scherm wat donkerder. Dit komt ten nadele van de kleuren.

Scherm weergave:

Opvallend is dat de het scherm wel een verschil vertoont. Wanneer men op het rechte deel concentreert en daar ook voor zit is dat een stuk helderder dan het scherm gedeelte links.

Zwart weergave, Wanneer het scherm volledig zwart zou moeten weergeven (test gedaan met paint) Geheel zwarte blad en dan F11 voor volledige weergave valt het op dat zowel onder als boven lichtblauwe naar het zwarte toe strepen zichtbaar zijn. Waarschijnlijk komt daat het licht van het scherm vandaan maar dat is slordig.

LG Service

Ik was oorspronkelijk in het bezit van een LG W2243S echter ging het scherm na 9 dagen stuk. Het vertoonde een hoog piepend geluid en de winkel waar ik hem kocht wilden geen garantie verlenen (4launch) Toen besloot ik LG te bellen. LG beloofde mij binnen 10 werkdagen een omruil van het scherm. Na 13 werkdagen had ik toch nog niets vernomen en nam ik contact op. Zij boden mij de W2243T aan omdat de W niet voorradig was. Ze zouden binnen 5 werkdagen het afhandelen. 1 Dag na mijn telefoontje werd er een afspraak gemaakt en die dag erop had ik mijn scherm Spliksplinternieuw gekregen. Top service dus.

Nadeel:

Het is natuurlijk een goedkoop scherm voor zijn doen. Het nadeel daarvan is dat het weinig features heeft. Met zijn 2 ingangen (VGA & DVI) en een power cable ingang is dat erg weinig.

Mochten er nog vragen / opmerkingen o.i.d. zijn laat het mij gerust weten en bedankt voor het lezen van mijn review !;)

Heb jij ook een LG W2243T Zwart?

Je review is qua opbouw mooi verzorgd, maar er schort toch wat aan.

Ten eerste geef je geen info die we niet zelf te weten zouden komen, je geeft enkel de specificaties met wat uitleg waarvoor ze staan. De specificaties zeggen niet alles over een product, een ander scherm met dezelfde specifiacties zou een totaal ander beeld kunnen geven.

Je zou daarom wat meer persoonlijke inbreng moeten toevoegen.
Bijvoorbeeld of de kijkhoek acceptabel is (170 graden is normaal, maar de mate waarin dit het beeld be´nvloed varieert van scherm tot scherm), of de reactiesnelheid een black-to-white of grey-to-grey waarde is, en of er iets merkbaar van is in films of games. Verder het contrast: 30.000 : 1 is een dynamische waarde en daarom verschillend qua output op het scherm. Hoe is het contrast dus in praktijk? Hoe is de zwartweergave? Is er een egale lichtverdeling? Is er last van bleeding? Enzovoorts...

Om af te ronden zijn eigen genomen afbeeldingen een fijne plus.

[Reactie gewijzigd door Terrestraeon op 2 januari 2010 20:43]

Zat de dvi-d kabel er nu bij of niet? verder een goede review.