Zalman ZM400B-APS Review

RoadKill21 31 juli 2007, laatste update op 26 januari 2009, 1.287 views

Zalman ZM400B-APS

Pluspunten

• Stabiel
  • Stil
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Ietsjes aan de warme kant
  • ATX v1.3 (Misschien geen negatief punt, maar iets anders kan ik me niet bedenken)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 3
Algemene beoordeling
Zeer goed
Al met al, ben ik zeer te spreken over deze voeding,
het was een bestelling waarbij de Antec voeding niet leverbaar was
en ik deze ervoor in de plaats kocht, daar ben ik nu zeer tevreden over.

Uitrusting en afwerking
Zeer goed
Erg zorgvuldig en netjes verpakt, veel extra's erbij,
zoals een converter voor 2/3 pins fan aansluitingen 12/7/5v.
Alles ziet er ook goed afgewerkt uit, geen bramen of iets dergelijks, stevige fanguard.

Aansluit- mogelijkheden
Goed
Het is nog een ATX v1.3, dus echt futureproof is het niet.
Ondanks dat, zit er een s-ata aansluiting op en alle overige standaard aansluitingen,
keus genoeg en de lengte is ook precies goed (in een fulltower kast).

Prestaties en stabiliteit
Zeer goed
De voeding blijft goed stabiel, alle rails zaten ruim binnen de veiligheids marges.

Geluids- productie
Zeer laag
Er zit 1 80mm fan aan de buitenzijde van de voeding, die draait op lage toeren en is zeer stil.

Warmte- productie
Acceptabel
Het is een voeding met 1 80mm fan die de kast uit blaast, ,
de voeding zelf is niet te heet,

Koelvermogen
Voldoende
Het is een voeding met 1 80mm fan die de kast uit blaast, geen poespas,
de voeding zelf is niet te heet, ookal wel aardig warm, maar acceptabel, zoals ik al zei bij warmte-productie.

Voldoende
De prijs is iets aan de hoge kant misschien, maar je krijgt er zeker kwaliteit voor terug!

Dus ben je nog op zoek naar een ATX v1.3 voeding die stil en stabiel is, dan zit je zeker goed met deze Zalman!

Heb jij ook een Zalman ZM400B-APS?