Tweakers zegt: 8,5

Cooler Master Silencio 352

€ 76,40
Specificaties Small form factor • 6 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Silencio 352 Review

MadDogMcCree 18 juli 2017, laatste update op 11 augustus 2017, 364 views Product gekocht

Cooler Master Silencio 352

Aardige case met een aantal haken en ogen. Het is geen miskoop maar achteraf gezien had ik liever een andere case aangeschaft met een betere airflow en kabel management.

Pluspunten

• Lichtgewicht.
  • Voor een kleine case is er aardig wat in te proppen
  • Stoffilters onder, boven en van voor.
  • Prima prijs.
  • Na een jaar gebruik weinig last van stof.

Minpunten

• Meegeleverde fans zijn luid.
  • Veel te weinig ruimte voor kabel management.
  • Airflow.
  • Niet geschikt voor een 1080ti.
  • Geen 3.5" bracket voor 5.25 bay.
  • Nut van het deurtje ontgaat mij en gaat tenkoste van de airflow.

Een aardig stille en lichtgewicht case met een aantal haken en ogen.

Er is (te) weinig ruimte voor kabelmanagement, waardoor het een behoorlijke klus is het zijpaneel in de juiste positie te krijgen. Dit is (in mijn geval) alleen mogelijk door er met twee armen aan de zijkant op te duwen en dan met wat kracht deze in alle slots te duwen. Waarom is dit nodig? Doe ik dit niet, dan heb ik last van resonantie. Toegegeven, ik heb aardig wat (stugge) kabels langs de achterkant lopen, maar het had gemakkelijk opgelost kunnen worden door het paneel dezelfde vorm te geven als de pricewatch: Cooler Master N200 + B2 400W 80+.

De panelen van deze twee Cooler Master cases zijn compatible met elkaar. Het grootste verschil is dat de Silencio 352 een geluidswerende coating heeft op de panelen, terwijl de N200 een uitsparing heeft. Het is jammer dat Cooler Master niet het beste van de twee combineert.

De case heeft zowel een 3.5 inch bay als een 5.25 inch bay, wil je echter een 3.5" HDD in de 5.25" bay plaatsen, dan moet je wel zelf een bracket aanschaffen. Er wordt ook nog een staande hard drive bay meegeleverd. In totaal kan drie 3.5 inch schijven (4 wanneer je een bracket plaatst in de 5.25 bay) en vier 2.5 inch schijven kwijt (zes wanneer je bijvoorbeeld dit bracket aanschaft; pricewatch: Delock 5.25" Installation Frame for 1 x 3.5" + 2 x 2.5" or 6 x 2....)

De standaard meegeleverde fans zijn niet geweldig en ik raad dan ook aan om betere fans te plaatsen. Let er wel op dat door het deurtje en de stoffilter een intake fan kiest die tussen static pressure en airflow valt. Ik heb drie verschillende Noctua fans getest en de pricewatch: Noctua NF-P12 PWM, 120mm gaf de beste prestaties tegenover de S12A en de F12. De pricewatch: Noctua NF-S12A PWM, 120mm geven de beste prestaties als exhaust.

Toch is de airflow zelfs met 4 fans niet ideaal bij deze case. Zelfs met alle kabels weggewerkt blijft de warmte hangen rondom de GPU, dit kan oplopen tot 12 graden verschil (zijpaneel er op en er af) in mijn geval. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik een overclockte 1080 ti er in heb zitten en de GPU fans niet op volle toeren laat draaien.

Heb jij ook een Cooler Master Silencio 352?

Vraag & Aanbod

Mooie info over de ventilatoren.
Heb je ooit overwogen om closed waterkoeling te gebruiken in deze set?
Voor mij persoonlijk is het niet interessant, maar in principe moet het prima kunnen. Aan het frontpaneel past een 240mm radiator, bovenin 120/140mm en achter 120mm. Daar is in principe ruimte genoeg voor. Je moet denk ik alleen opletten dat je niet een té lange grafische kaart plaatst, wat ten koste gaat van de airflow.

Op zich heb je best wel de opties met de kast, maar wil je echt flink gaan modificeren en een nette build, dan raad ik de kast niet aan. Ik heb met aardig wat worstelwerk alle kabels ‘verborgen’, maar dat gaat wel tenkoste van het zijpaneel, die staat bij mij nogal bol zeg maar. Als ik nu een nieuwe kast kocht, dan werd het de Fractal Design Defini C Mini (closed) of the Define S (closed).
Bedankt voor je reactie.
Ik ga hem bestellen en eerst eens met mijn huidige cpu koeler gebruiken maar dan met stillere fan.
Hopen dat de kast en nieuwe fans ervoor zorgt dat ik de pc in de kamer durf te zetten qua geluid.
Wel geschikt voor 1080ti, Ik heb er net eentje ingebouwd
Ik heb eveneens een 1080Ti in deze case zitten, maar het punt is dat de temperatuur loopt enorm op bij een high-end GPU. De krappe case zorgt ervoor dat de warme lucht niet weg kan bij de dikkere (letterlijk) GPU’s. Wanneer je het zijpaneel eraf haalt scheelt het 12 graden bij dezelfde load. Bij mijn dunnere 1070 was dit effect veel minder aanwezig.