Specificaties ~850W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

OCZ GameXStream 850W Review

messiah1994 5 maart 2010, laatste update op 17 november 2015, 1.296 views

OCZ GameXStream 850W

Pluspunten

• stabiel
  • krachtig
  • mooi(mening)
  • 120 mm fan

Minpunten

• prijs

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Hierbij m'n eerste bijdrage tot tweakers.net,dus een beetje opbouwende kritiek graag. :)
Gebruikte hardware:
-Club3D GTX 275 896 MB GDDR3
-een oud Asus-plankje:Asus Leucite3
-Intel Core 2 Duo E7400
-2gb werkgeheugen
Omdat ik een nieuwe grafische kaart aanschafte had ik een betere voeding nodig toen ik een beetje rondkeek zag ik verschillende voedingen die aan mijn eisen voldeden maar toch besloot ik deze te kopen om futureproof te zijn ;).Hier heb ik tot nu toe geen spijt van gehad.

Uitrusting
De voeding komt in een goede stevige kartonnen doos daarin vind je:
-de voeding zelf.
-een boekje van ocz die beschrijft hoe geweldig dit ding wel niet is.
-een paar schroefjes
-de voedingkabel
Toen ik de voeding opendeed schoot ik al meteen in de paniek toen ik merkte dat er een engelse voedingkabel bijzat maar een seconde later besefte ik dat ik deze eigelijk niet nodig had aangezien ik er al een heb. O-)
Voor de rest ben ik ook zeer tevreden omdat alle kabels mooi gesleeved zijn,de voeding heel mooi is gekleurd in een zwarte kleurtje ook is er een blauw ledje verwerkt in de voeding die een blauwe gloed verspreid in je kast, wat ik wel af en toe als storend beschouw wanneer ik ga slapen.

Aansluitingen
Hierover zal ik kort zijn er zijn er zeer veel en ik kan ze niet allemaal benoemen omdat ik simpelweg er de naam niet van ken in elk geval heeft hij 4 PCI-E connectors en 6 sata connectors.

Prestaties
De Prestaties zijn naar mijn mening uitstekend aangezien ik na een half jaar gebruik nog niets van instabiliteit of wat dan ook heb gemerkt.

Geluidsproductie
Over dit ben ik nog het minst tevreden aangezien de ventilator die er opzit soms in een potje call of duty aan slaat voor zo'n 10 seconden waarna hij dan opeens terug stil wordt.Dit is niet waar, ten eerste is mijn airflow niet de beste die je je kunt voorstellen, ten tweede ben ik a.d.h. van een simpele methode (vinger op je fan drukken) te weten gekomen dat dit mijn casefan is en niet de fan van de voeding. Dus hierbij verhoog ik het punt voor de geluidsproductie van 3 ->4

Warmteproductie
De warmteproductie is in orde, als ik mijn hand achter de voeding zet voel ik warmte, maar niet overdreven veel.

Koelvermogen
Het koelvermogen is ronduit uitstekend te noemen want de 120mm fan die er opzit zuigt en blaast als een beest!

Dit is natuurlijk een heikelpunt voor sommigen want er valt er niet over te discusieren dat hij duur is maar als je het er voor over hebt en je portemonnee het toelaat :Y) zal deze voeding je zeker niet teleurstellen denk ik.

Heb jij ook een OCZ GameXStream 850W?

meestal krijg je een verloopje bij de fan als je hem koopt, van zo'n 3-pins ding naar een molex connector (bij mij dan :P ) :

en voor dvd-spelers moet je ook een verloopje hebben toch?

[Reactie gewijzigd door tornado61 op 3 januari 2010 15:06]

ah zo zit het dus met die fans en nee bij mijn dvd heb ik zo'n molex aansluiting ;)
Een vraagje hoe voeg je een afbeelding toe aan de review zodat de foto echt in de tekst staat? :P
Ik heb het bij mij gewoon gedaan met [afbeelding1], [afbeelding2] enz.
met [-img] [-/img] tags ;) het streepje weghalen!
hoeveel molex connectors heeft de voeding? (die dingen waar je de fans e.d. op aan kan sluiten)
6 (welke fans zou je er eigelijk op kunnen aansluiten ik had altijd gedacht dat dit was voor
dvd spelers ed maar niet voor fans) :)
met een molex naar 3 pin converter wel. Maar het is idd ook voor DVD spelers enzo ;)
Grappig dat je mooi zegt. Ik neem aan dat dat ding in je kast zit.. ;) Maar ik snap je hoor. Ik heb tegenwoordig ook een kijkvenstertje op het interieur van mijn kast.
Mooie review hoor! Voor een eerste review geef ik je 4****