Specificaties Health en educatie-game voor de Wii - Bekijk alle specificaties

Your Shape + 2D Camera, Wii Review

D-S 1 januari 2010, laatste update op 1 januari 2010, 463 views

Your Shape + 2D Camera, Wii

Pluspunten

• consequente trainingsblock van een kwartier of een halfuur aan een stuk, persoonlijke trainer die je constant corrigeert in de privacy van je eigen woonkamer, intensieve en echte workout

Minpunten

• repetitieve oefeningen wat uiteindelijk erg saai word, weinig personaliseringsmogelijkheden, teveel automatisch en opgedrongen training

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 3
Geluid Score: 2
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Ik vind het wel een OK spel, het werkt je echt in het zweet (mij in elk geval, ik ben niet iemand die daarnaast veel sport, ik had daarvoor een maand+ met de wii fit plus gewerkt dagelijks een half uur, mijn conditie is dus +- OK, maar ik ben dus niet een fanatieke sporter, ik kan me wel inbeelden dat voor mensen die intensief sporten, dan dit spel voor hun niet echt een uitdaging is.)

Het bereikt wel redelijk het doel waarvoor het is gemaakt, maar ik vind het ontzettend repetitief! Ik dacht dat er meer dan 400 oefeningen waren, maar blijkbaar, zijn die enkel op het einde van de trainingsblock, dus als je een half uur doet, heb je de laatste 7 of 8 minuten afwisselende oefeningen, m.a.w. de 20+ minuten in 't het begin zijn het constant, constant, constant dezelfde, op den duur vervelende, aerobic oefeningen (afwisselend grape vine, V shape, single & double step, single side kick, heel jacks, etc. het zijn zo'n tiental verschillende oefeningen, die de hele tijd terugkomen..) ik word dat persoonlijk uiteindelijk beu wat reflecteert op mijn prestaties, het is moeilijk om zo gemotiveerd te blijven vind ik.

Al bij al, het is een echte work out, ik ben mijn work out begonnen toendertijd met wii fit plus, waarmee ik nu afwissel, het is echt zo dat de marketing het heeft uitgedoktert dat als je meer afwisseling wilt, je meer moet kopen he, dat valt niet te ontkennen, maar als je je erop toelegt bereik je zeker resultaten, het vergt wel wat discipline en toewijding, wat dus bemoeilijkt kan worden door de herhaaldelijkheid van de oefeningen (geld ook voor de wii fit trouwens). Het is wel zo dat je tegenover de wii fit wel dertig minuten aan een stuk bezig bent, wat dus wel een groot pluspunt is.

De camera is natuurlijk niet onfeilbaar, je moet echt genoeg ruimte hebben, en zorgen dat de lichtinval net goed is zodat de camera echt kan detecteren waar je mee bezig bent.

Met de your shape kun je dus echt aan je figuur en gezondheid werken, maar het is niet zo goed als ik verwacht had, vanwege zoals ik al zelf meermaals herhaalde, de repetiviteit van de oefeningen. Ik ben een beetje teleurgesteld in de beloofde personalisatie van de plekken waar je aan zou kunnen werken, je kunt het helaas niet uitzetten, je kunt niet de reeks oefeningen uitzetten en vragen om iets anders, je kunt zelf geen traning samenstellen die je zelf wilt, er word je veel opgedrongen, je kunt de plekken waar je aan wilt werken niet combineren.

Ook vind ik die speciale uitdagingen vreemd, je kunt op geen andere manier apparte yoga oefeningen selecteren blijkbaar.

De muziek is echt ergerlijk, ik heb het gewoon uitgezet, gelukkig staat m'n pc in de woonkamer zodat ik zelf een playlist kan afspelen eventueel..

Heb jij ook een Your Shape + 2D Camera, Wii?