Specificaties Hifi-set - Bekijk alle specificaties

Pioneer X-HM76 Zwart Review

martinnauta 15 juli 2017, laatste update op 15 juli 2017, 376 views

Pioneer X-HM76 Zwart (Product gekocht)

Via Tweakers prijsvergelijking kwam ik bij Foka terecht voor deze Pioneer microset met cd speler en internetradio. Service en levering was supersnel. Het product was degelijk verpakt en zeer eenvoudig te installeren. Voor zo'n kleine set levert het een goed geluid. Ik ben zeer tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• Materiaal is van metaal en aluminium in plaats van plastic
  • Installatie was zeer eenvoudig
  • Geluid is van voldoende kwaliteit voor huis, tuin en keuken gebruik
  • Verkorte handleiding is voldoende.
  • Gedownloade handleiding is zeer uitgebreid.
  • Dankzij hi-res techniek is het internetgeluid erg goed

Minpunten

• Het snoer van de speakers is erg kort
  • De speakers zijn best wel zwaar voor zo'n klein formaat.

Geluidskwaliteit Score: 4
Het product voelt goed aan, geen plastic gevoel maar degelijk metaal en aluminium. Het instellen van de internetzenders gaat vlot. Wat opvalt is dat de FM kwaliteit het niet haalt bij de internetkwaliteit. Het geluid is erg goed mede dankzij de hi-res.. Ondanks het geringe vermogen van 50 Watt per speaker en een impedantie van slechts 4 Ohm, is de geluidsweergave dusdanig dat bij een gering volume de weergave toch goed is ook wanneer je naar Radio1 luistert. De uitgebreide mogelijkheden die deze set heeft zoals Blue Tooth, Wi-fi, internetradio, netwerkstreaming en streaming van Deezer, Spotify etc. heeft mij verbaasd, zeker voor de prijs van nog geen 500. Enig puntje van kritiek zijn de korte snoeren van de speakers. Veel meer dan een meter is het niet. Wil je de speakerset geluidstechnisch goed plaatsen dan moet je zelf snoer aanschaffen van voldoende lengte en kwaliteit. Echter, afbreuk aan de set doet dit niet.

Heb jij ook een Pioneer X-HM76 Zwart?

Hey, bedankt voor je review!

Ik kwam 'm tegen toen ik zocht op een Google Cast speaker, maar deze hele set is goedkoper dan bijv een Bose SoundTouch 30. Dat vond ik wel apart. Enig idee hoe dat kan, aangezien dit veel meer lijkt te bieden?

Ik kwam ook het model X-HM76-B tegen, misschien staat die B voor budget of zo, maar vond geen specificaties over precies die. Heb jij een idee?
Beste Boy,

Bose heeft natuurlijk zijn naam mee en daar betaal je meteen voor. De Bose Sound Touch is meteen ook zo'n modern hebbedingetje. Ik heb er ook naar gekeken maar vond het setje van Pioneer completer en handiger omdat het meer mogelijkheden biedt. Bovendien is het internetgeluid geweldig goed. Hoef ik geen dure Bose voor aan te schaffen. Het setje van Pioneer is wellicht minder hip maar dat vind ik niet erg. De B staat volgens mij voor Black.

Vriendelijke groet,
Martin Nauta
Bedankt!

Ik heb ook het idee dat deze completer is en ook nog goedkoper als je 'm bij Amazon besteld (395 euro).

B staat idd voor Black (ik had Pioneer ook al gemaild vanmorgen en ook al reactie :) ). De "D" versie is met DAB/DAB+ btw. Vind ik ook niet interessant als het al internetradio ondersteund.

Nu m'n vrouw nog overtuigen, die weet niet of ze het wel 400 euro waard vindt... :p
Mss wordt het gewoon een bestaand speakersetje waar we een ChromeCast Audio in duwen

[Reactie gewijzigd door Boy op 1 december 2017 09:40]