Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Salora 55UHL2500 Zwart Review

jak600 14 juli 2017, laatste update op 7 september 2017, 333 views

Salora 55UHL2500 Zwart (Product gekocht)

Leuke tv voor een zeer leuke prijs

Pluspunten

• 120hz modus
  • Licht gewicht

Minpunten

• Afstandbediening
  • Standaard instellingen

55 inch, 4k en spotgoedkoop.

Als je dat ziet dan verwacht je eigenlijk wel een slecht product binnen haalt, maar deze tv bewijst dat je ook goedkoop een leuke goede tv kan halen. en dat je dus meer kwijt bent aan een merk naam

Voordat je verder leest, zal ik eerst toevoegen dat ik de tv niet meer in bezit heb.
Reden hier voornamelijk is is dat de verkoper bcc te lang over doet om 2 hdmi poorten die stuk waren bij levering te komen repareren/tv vervangen (2 maanden)
mocht je toch verder nog de review willen lezen kan ik je iedereval wat punten/inzicht meegeven die mij zo opviel bij de tv.

Zoals de andere reviewer al aan gaf de kleuren zijn standaard inderdaad erg flets.
Maar na wat aanpassingen in het kleuren menu, is dit een zeer goede tv waar je veel plezier van kan/zal hebben de kleuren komen heel mooi over.

Waar ik heel blij mee ben is de 120hz modus die in de tv in de instellingen zit hierdoor valt de ghosting bijna helemaal weg als je er niet op let valt hij ook niet op.

wel werkt deze modus niet altijd even goed sporadisch komen er trillingen door het scherm ( niet volledige scherm maar op sommige punten) het is lastig uit te leggen wat er exact gebeurt maar ik ga het toch proberen.

na een snelle actie wil het dus af en toe voorkomen dat een deel van het scherm die actie nog een keer uitvoert nu is dit wel kort en merk je er niet heel veel van (mijn vriendin viel dit helemaal niet op.)
maar kan voor sommige mensen wel als storend worden ervaren.

afgezien van dat heb ik 2 maanden met plezier gebruik gemaakt van deze tv
en afgezien van het ontbreken van de HDR is dit echt een tv waar je veel plezier van kan hebben.

Instellingen die ik had ingesteld voor het Beeld.
Video settings:
Kleurtemperatuur: Normaal
Ruisonderdrukking: Uit
120hz Modus: Middel
HDMI Modus: Video

helaas omdat de tv niet meer in mijn bezit is worden er geen foto's meer toegevoegd.

Heb jij ook een Salora 55UHL2500 Zwart?