LG 49SJ810V Wit, Zilver

Specificaties 49" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG 49SJ810V Wit, Zilver Review

Trevor001Newbie 14 juli 2017, 6.164 views Product gekocht

LG 49SJ810V Wit, Zilver

Ik vind de beeld weergave, scherpte, kleuren/ zwart en snelle bewegingen grandioos. (valt echt op) De kijkhoek is echt erg breed, zodat je voor mooi beeld niet recht voor de tv hoeft te zitten. Het geluid is, voor een platte tv, ook uitzonderlijk goed vanwege de Harman Kardon speakers.

Pluspunten

• Prachtige Kleuren
  • mooi haar scherp beeld
  • prima geluid
  • Echt een brede kijkhoek
  • Ondersteund alle HDR standaarden

Minpunten

• Iets minder dun

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Het valt echt op dat het beeld mooi kleurrijk en scherp is.
Waarschijnlijk toch door de nieuwe nanocell techniek, dat het contrast met de heldere diepe kleuren prachtig zijn.
Dit is in de praktijk makkelijker en valt meer op dan je in de eerste instantie zou denken.

De tv ondersteund alle laatste standaarden (HDR10, Dolby Vision, HLG, Technicolor) en schakelt automatisch om als hij een bepaalde standaard detecteer.
Kan de tv de komende jaren weer mee.

Ook gewone Full HD tv uitzendingen schaalt hij prachtig op zodat het net 4K lijkt.

Ook het menu, inclusief de afstandsbediening met aanwijs punt, werkt erg gemakkelijk en razend snel. (ook het opstarten)

De tv ziet er, met de dunne zilveren metalen rand, mooi uit en is degelijk van kwaliteit.
Wel vind ik de tv iets minder dun dan bv. zijn duurdere broer SJ850V, maar dit valt door de dunne zilveren rand niet heel erg op.

En..... natuurlijk zal een dure Oled tv er nog mooier uit zien, maar ik ben met deze allround tv zeer tevreden.

Heb jij ook een LG 49SJ810V Wit, Zilver?

Gebruik je een HD decoder of een Ci+ module voor deze tv?
Ik gebruik voor de tv uitzending de Ziggo Horizon, Netflix rechtstreeks via de tv zelf en voor films de Nvidia Shield mediabox.
CI+ module zonder kaart van Canal Digital werkt perfect op de LG 55SJ850V :)

[Reactie gewijzigd door UHD op 21 juli 2017 10:55]

Ik heb niet de 49SJ810V aangeschaft maar de duurdere 55SJ850V aangeschaft voor 1.399 bij Hofman Beeld en Geluid in Drachten en ik moet zeggen na veel te hebben gelezen over deze nieuwe tv dat dit voor mij de top is wat ik ooi in huis heb gehad.
We kijken via de satelliet en ben geabonneerd op Canal Digital met de nieuwe module CI+ in de tv zonder kaart en dat werkt helemaal perfect zelf de volgorde in het menu wat bij de LG49UB850V uit 2014 niet mogelijk was.
De TV levert prachtige scherpe beelden en mooie rijke kleuren, nog mooier dan de LG49UB850V uit 2014 maar ja dat komt natuurlijk door de Qantum Dot laag en zwart is toch echt zwart in mijn ogen op deze tv.
Ook Webos 3.5 is veel beter dan de vorige en erg veelzijdig in het gebruik, tevens is deze tv snel in het zoeken en wisselen van functie's en het menu is erg handig in het gebruik met de erg handige afstandsbediening.
De instellingen heb ik aangepast naar mijn eigen woonomgeving en dus op Expert 1 lichte kamer ingesteld. Inmiddels zijn er al 2 updates geweest dus dat gaat goed komen.
Ik ben uiterst tevreden met deze prachtige LG TV en ga daarvan genieten. :)

[Reactie gewijzigd door UHD op 22 juli 2017 08:25]

Ik bezit deze TV ook al enkele maanden. Verreweg het meest opvallend is de perfecte kleurweergave. Er is een setting die hierbij misschien van belang is: de "HDMI Ultra HD deep color' setting (onder 'Algemeen'). Deze valt per HDMI-poort aan of uit te zetten. Het staat - voor zover ik me kan herinneren - standaard uit. Dit omdat niet alle bronnen deze setting ondersteunen, wat resulteert in wegvallend of haperend beeld / geluid.
Mijn Horizon box van Ziggo (of hoe dat kreng tegenwoordig ook mag heten) geeft kleuren door in "4:4:4" (google maar eens op 'color subsampling'). Nu weet ik niet of dit ook daadwerkelijk zo is, want de kleurweergave komt overeen met de 'zwakste schakel' in de hele keten van opname tot mijn televisie. Hoe dan ook: de TV kan alleen 4:4:4 weergeven wanneer HDMI Ultra HD deep color "aan" staat. En ik heb het idee dat dit voor nog mooiere kleuren zorgt... maar dat is lastig te checken.. misschien verbeeld ik het me. :-)
Verder meer dan tevreden met deze televisie.
Ik kan u zeggen dat deze tv zonder Ziggo kastje werkt dus weg met dat ding en de kaart rechtstreeks in de tv is vele malen beter.
Deze tv is gecertificeerd voor Ziggo.
Kent iemand deze site? Ik wil nml deze tv maar zit op een prijsdaling te wachten en hier heb ik dus een prijs daling ;) https://www.artencraft.nl...2GfgKiEAQYAiABEgJkaPD_BwE
Ik zie al dat er een draadje is over deze winkel :O zit niet in NL kom ik nu ook achter maar Belgie.

[Reactie gewijzigd door bachbloempje op 9 september 2017 19:33]

kijk eens bij BCC of Bij TVreus
Beste Gigagiel,

Dit klopt, ik heb deze review ook op andere site gezet en ben nog steeds zeer tevreden over deze tv.
Deze review is puur ter info en niet om hierover met andere te communiceren.
en ik denk nog steeds dat deze tv het uitstekend doet, ook tegen over de veel duurdere tv's van bv. Samsung.(Qled)
Ik zou de TV in de winkel gaan bekijken en zelf je conclusie trekken.

Veel succes
Werkt HDMI-CEC (simplink) goed met niet LG randapparatuur? Ik lees meerdere negatieve berichten.
Met een Denon AVR-1400H werkt het goed. In tegenstelling tot een Samsung TV (50MU6100) die ik een paar dagen in huis heb gehad.
HDMI-CEC werkt bij mij prima op de LG 49SJ810V.
Ik heb er rechtstreeks een Denon avr x2400h, PS4 en Ziggo mediabox op aangesloten. Wii, Blu-ray en chromecast via de Denon. Alles werkt probleemloos met HDMI-CEC, behalve de Wii natuurlijk, die schakel ik via het menu.
Ook ziet de LG meteen mijn Synology Nas.
Connectiviteit s dus top.
Kan iemand mij bevestigen dat de afstandsbediening van de kpn 4k ontvanger te koppelen is met deze tv?