Philips Senseo Latte Select HD7850/60 Zwart Review

Anoniem: 302475 1 januari 2010, laatste update op 1 januari 2010, 1.790 views

Philips Senseo Latte Select HD7850/60 Zwart

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in gebruik
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Schoon houden
  • snel vlekjes op de buitenkant

Aanschaf

Wij hebben dit koffiezetapparaat ongeveer een jaar gelden gekocht ter vervanging van een ouder senseo apparaat. Vooral de optie voor het maken van cappucino e.d. en ook de goede ervaringen met het oude senseo apparaat waren voor ons reden om dit apparaat aan te schaffen. De eerste kopjes cappucino waren niet helemaal perfect. De melk werd de eerste paar kopjes nog niet echt goed geklopt,maar nadat we er een aantal hadden geprobeerd werd dit steeds beter. Op dit moment bevalt het apparaat zeer goed.

Design

Het design is redelijk modern en past goed in een moderne keuken.
Op het zwarte apparaat zijn wel snel vlekken van bijv. melk of koffie te zien.

Gebruik

Gebruik van het apparaat is redelijk makkelijk. Je kunt elke soort koffie vrij snel maken. Voor het maken van koffie met melk erdoor moet je eerst het melkressevoir bijvullen, dan een gewoon een koffiepad erin en dan kan je gewoon kiezen of je 1 of 2 kopjes wil. Ook kan je bij een koffie zwart de sterkte instellen met behulp van knopjes aan de bovenkant. Het is aan te bevelen om na gebruik het melkressevoir goed uit te spoelen en schoon te maken. Ook moet het apparaat na een bepaalde periode een keer met bijbehorend schoonmaakmiddel worden doorgespoeld.

Smaak

Uitstekend! Ben er heel tevreden over. Ziet er uit en smaakt als een proffesioneel gemaakt kopje koffie.

Uitstekende keus voor niet al te veel geld. Goede koffie en makkelijk in gebruik. Schoonmaken vergt wel wat tijd af en toe.

Heb jij ook een Philips Senseo Latte Select HD7850/60 Zwart?

Hopelijk houdt bij u het beruchte 3-wegventiel het langer uit dan de gemiddelde Senseo want dit is en blijft een zwak punt bij deze machines.
Senseo en "smaakt als een professioneel gemaakt kopje koffie" in één zin? 8)7
Ik zie in die zin geen Senseo staan hoor ;)
Toen ik HD 7850 in de titelbalk zag staan dacht ik als eerst aan een nieuwere ati HD serie±' :+
heb zelf ook zo een senseo en dacht ook eerst
ati powered dat is zeker voor het water te koken :+ 8)7

maar nu terug normaal

ik vind het geweldige latte macchiato
doet me steeds weer aan italië denken :9~