Saeco Giro Oranje Review

surfin 1 januari 2010, laatste update op 18 januari 2011, 780 views

Saeco Giro Oranje

Pluspunten

• "lekker bakje"
  • een sterke espresso is ook echt sterk
  • je kan zelf on the fly de sterkte instellen

Minpunten

• past net geen 250g bonen in een bakje (het scheelt 10 bonen oid..) meer luxe probleem dan iets anders:P

ik heb er zelf een hekel aan als iemand zijn review niet onderbouwd.. dus hierbij even kort een paar punten (ik ga dit misschien later nog wel uitbreiden):

De bouw is goed, als je een paar bakjes koffie neemt per dag is het een prima automaat.

De geluidsproductie vind ik laag, als je een bakje zet zal je het malen en het pompen horen, dit vind ik zelf niet storend maar het zou eventueel als "hard geluid" kunnen worden ervaren, ook bij het opstomen van melk hoor je de stoompomp.

De ondersteuning heb ik nog niet mee te maken gehad, zodoende nog geen oordeel hierover.

De prijs vind ik goed, zeker voor de kwaliteit koffie die de automaat zet, voor een vol-automaat erg goed!!

De algemene beoordeling is goed, de automaat zet goede koffie (ben zelf een espresso liefhebber, mijn vriendin houd meer van een "normale" bak koffie, wij beiden vinden de koffie kwaliteit erg goed.

Ook handig is de "talea ring" dit is een ring waarmee je op het laatste moment nog de sterkte van de koffie enigzins kan veranderen (sterk zwak)

Ik heb zelf een poos in een koffie specialiteiten café gewerkt, de koffie die we daar schonken heb ik op mijn automaat geproefd, de halfautomaat (ben het merk ff kwijt) die we daar hadden schonk met een vergelijkbare (top) kwaliteit.

Min puntje vind ik wel dat er net geen 250g bonen in een bak past (het scheelt 10 bonen oid,,)

Heb jij ook een Saeco Giro Oranje?

Idd een goed apparaat. Ik heb deze nu ook al een aantal maanden. Tip het zethuis krijg je het beste in de vaatwasser schoon. Vergeet niet de o-ring te verwijderen voor dat je deze in de vaatwasser plaatst. En naderhand even opnieuw invetten en is weer prima schoon.

Ook is het verstandig om de maalgraad op de fijnste stand te zetten. Hierdoor krijg je de meeste smaak uit je koffiebonen. De eerste paar kopjes koffie proef je nog geen verschil, dit komt omdat het saeco zichzelf moet afstellen.

Weet je inmiddels al welke koffie je gebruikt?

Mvg,

Ilja