Specificaties 32GB • DDR4 • 3.000Mhz • kit van 4 - Bekijk alle specificaties

G.Skill Trident Z RGB F4-3000C15Q-32GTZR Review

Chiyeko 13 juli 2017, 164 views

G.Skill Trident Z RGB F4-3000C15Q-32GTZR (Product gekocht)

It's RGB, it's 4 sticks, it works with Ryzen! Ok ok even serieous het is een heel mooit zetje RAM, maar niet geheel zonder kleine issues rondom die ledjes.

Pluspunten

• 4 sticks (echt 2 sticks met rgb looks bad)
  • Goede prijs voor wat je krijgt.
  • Haald de opgegeven snelheid.

Minpunten

• RGB software aansturing is slecht
  • Ryzen en ram speeds, het is nog niet perfect.

Stabiliteit Score: 5
Om fair te zijn 32GB blijft overkil voor de meeste systemen, maar 4 sticks als je met RGB bezig gaat is toch echt wel een must have. De G.skill Trident series is naar mijn mening toch echt wel de beste kwa looks zonder te veel ongein en niks wat de leds blokeerd.

Nu zijn de leds ook een problem, G.skill gebruikt aansturing op basis van ASUS's aurora programma. Eerste les is dan ook als je een ASUS board heb alleen ASUS hun software gebruiken, en niet die van G/skill want dat gaat fout. Echter zelfs met ASUS hun programma is het een zooitje stond op het punt de set terug te sturen omdat 1/3 van 1 van mijn strips met static lighting niet de zelfde kleur gaf, of dat soms op dat deel na de rest gewoon uitstond. Snap er niks van (niemand eigenlijk van wat ik heb kunnen vinden), maar het werkt nu eindelijk, maar ben bang om het nog aan te raken.

Kwa geheugen preformance ben ik geen expert maar met de laastste beta bios kan hem op 2933 draaien met mijn 1800X en met de aangegeven timings. Dus zover ik kan zien doet het wat op de doos staat :).

Software heeft dus echt nog wel verbetering nodig en misschien zelfs hardware matig de controllers in de modules, ik durf het niet te zeggen wat het is, maar hou er rekening mee.

Heb jij ook een G.Skill Trident Z RGB F4-3000C15Q-32GTZR?