MSI GeForce GTX 1070 SEA HAWK EK X 8GB

Specificaties Max. 1,797GHz • GDDR5 • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1070 SEA HAWK EK X 8GB Review

Chiyeko 13 juli 2017, 347 views Product gekocht

MSI GeForce GTX 1070 SEA HAWK EK X 8GB

Heb je een custom loop, will je een 1070 erin zetten, kijk niet verder wat een beter deal ga je niet vinden.

Pluspunten

• WB erop vanuit fabriek dus garantie intakt
  • Ziet een goed uit met MSI logos
  • Gebaseerd op hun custom board gaming card

Minpunten

• Water blijft altijd duurder dan air

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Laat ik eerlijk zijn en zeggen dat ik eigenlijk zat te wachten op de AMD Vega, maar gezien de rig toch een keer inelkaar moest en hij met een complete custom loop staat wou ik toch een kaartje onder water. Budget wou ik niet te gek maken voor deze dus de keuze voor de 1070 was snel gemaakt.

De keuze voor deze zou je denken nog sneller zeker gezien de prijs van 499 EUR toen ik hem kocht, maar de RGB bug zat wel te kijken naar de water blokken van Phanteks met RGB. Echter kwa prijs zou ik dan ruim 100 EUR duurder zijn uitgekomen dus de conclusie was toch vrij simpel.

Nu de vraag of het de moeite waard is om voor water te gaan op een 1070, niet echt nee :) onder water of air de OC potentie van deze kaarten is vrijwel gelijk en in mijn geval nogal een tegen valler in de silicon lottery.

Verder alles is naar behoren, block zit er mooi uit met de MSI draak erop en op de backplate.

Grote voordeel is gewoon echt het behouden van de garantie en als je custom water doet ga je geen betere deal vinden dan deze kaarten gezien een beetje waterblock toch gou al weer 100-110 EUR aan de rekening voegt en je ook meestal je garantie kwijt bent.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1070 SEA HAWK EK X 8GB?

Vraag & Aanbod

Zelf heb ik 2x de Gtx1080 versie al 4 maanden in gebruik.
Het grote voordeel is dat met custom waterkoeling je zelf kan bepalen hoe stil je het wilt hebben, ik kan er 1 passief koeler en bij 2 (SLI) draaien de fans op 30% :) en blijven de kaarten op +- 50 graden hangen.
Hier ook dood stil, heb 1 1070 en een 1800x in de loop met 2 360 rads dus 6 tal noctua industrials op 1000rpm, zelfs met de bepertke airflow van mijn case perfect :)
Hallo,
Welke oc haal je?
Mvg Lukas
2150-2170 boost clock on core.

Mem maar 50Mhz erbij gezien het Micron is helaas.