Specificaties 1TB 3.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB Review

Adion 31 december 2009, laatste update op 31 december 2009, 375 views

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Pluspunten

Minpunten

• Geluidsproductie

Ik gebruik deze harde schijf al een jaar denk ik in een externe behuizing als opslag.
Over de snelheid kan ik niet veel zeggen vermits ze aangesloten is met USB 2.0

Ik heb ervaring met 3 stuks tot nog toe, en alle 3 vertonen ze tot nog toe nog geen fouten.

De geluidsproductie ben ik iets minder tevreden over. De seek-geluiden zijn vrij duidelijk merkbaar en ook de idle whine is in een stille kamer duidelijk aanwezig. Ook de vibraties kunnen voor extra geluid zorgen, maar dit kan wel opgelost worden door een goede bevestiging (rubberen ophanging in een kast bijvoorbeeld).
Bij mijn externe behuizing hangt het er een beetje vanaf hoe hij staat. Voor het minste dat hij ergens tegenaan staat word de vibratie uiteraard zeer duidelijk.

Gezien de prijs ben ik er niet ontevreden over, hoewel ik ondertussen voor opslag wel voor een 5400 rpm harde schijf zou gaan. Misschien iets trager, maar ook stiller en zuiniger.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB?