Specificaties 5,15" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Honor 9 Grijs Review

mrwolf 11 juli 2017, 1.464 views

Honor 9 Grijs (Product gekocht)

Prima telefoon voor een mooie prijs

Pluspunten

• Dual sim
  • Scherm
  • FPS aan voorzijde
  • Vormgeving en feel
  • Android 7.0
  • Snelheid

Minpunten

• Glas = glad
  • Geen community

Ik was al een tijd op zoek naar een opvolger van mijn Xiaomi Note 3 Pro, aangezien ik van mijn werkgever nu een nieuw toestel mocht uitkiezen. Mijn eisen waren simpel, dacht ik:

- Dual sim (zakelijk en privé)
- Vingerafdruksensor, bij voorkeur aan de voorkant
- Budget tot max 500 euro
- Fatsoenlijke processor en accu

Privé zou ik zo weer een 'Chinees' kopen zoals Xiaomi, maar omdat dit via mijn werkgever loopt moest het er een zijn met een BTW-bon erbij. Dan is de keus ineens beperkt, en valt zelfs de Oneplus 5 af.

De dag nadat de Honor 9 uitkwam heb ik hem laten bestellen, en de volgende dag al geleverd. Super dus!

Kort mijn ervaringen de afgelopen anderhalve week, en dan vergelijk ik hem met name met mijn Xiaomi. Alle cijfers die ik geef zijn ook gerelateerd aan de prijs, ik ga hem niet met een iPhone 7S vergelijken..

- Helder scherm (kleuren iets bijstellen)
- Navigatie door apps etc. supersmooth met Nova Launcher
- Whatsapp is net als bij Xiaomi standaard te splitsen; 1 instantie voor iedere SIM, ideaal!
- Vooraf was ik wat huiverig over de EMUI-skin, maar ik heb er absoluut geen last van. Zeker niet met Nova Launcher er overheen
- De telefoon ziet er premium uit, en zo voelt hij ook. geen naden of kieren, en een prachtige glans door 15 (?) lagen glas aan de achterkant
- Door dat glas is hij wel superglad. Dus eigenlijk meteen de meegeleverde case in gebruik genomen.

Het opmerkelijkste vind ik eigenlijk het gebrek aan community; dit toestel heeft niet eens een eigen topic op GoT! Dat zal wellicht komen door de Kirin-processor, waardoor er waarschijnlijk geen custom ROMs gaan komen, dus er valt weinig te tweaken. Dat wist ik van tevoren, dus dat is prima.

Mijn conclusie is dan ook dat dit een absolute aanrader is voor mensen op een kleiner budget dan de flagships van tegenwoordig. Het enige kritiekpunt is misschien de relatief grote bezels aan de boven- en onderkant. Maar daar is het dan ook wel mee gezegd.

Heb jij ook een Honor 9 Grijs?

Deze is eigenlijk bijna het zelfde als de huawei p10 maar waarom is deze goedkoper?
Omdat het het 'budgetmerk' is van Huawei, en de camera (of de lens) heeft geen Leica-label. Ik zou echt niet weten waarom je voor de P10 zou gaan.

De Honor is voornamelijk via hun eigen website te koop (https://www.vmall.eu/), dat zal ook invloed hebben op de prijs wellicht.
Deze is waarschijnlijk ook minder goed verkrijgbaar in Nederland?
De grijze is momenteel uitverkocht, maar ik had hem binnen een dag binnen. De chatfunctie op hun website werkt prima, daar kunnen ze je vast meer vertellen over de levering.
dubbelpost

[Reactie gewijzigd door mrwolf op 11 juli 2017 16:00]

Kort en bondig. Top! 'k Mag toch hopen dat er een eigen topic komt voor 't toestel.
Absoluut, evenals een review door Tweakers neem ik aan? Al meerdere reviews gelezen/gezien waarbij er wordt aangegeven dat dit toestel op sommige vlakken beter scoort dan de Huawei P10 en OnePlus5.

[Reactie gewijzigd door Mr. Thompson op 14 juli 2017 21:48]

Hoe beoordeel je de kwaliteit van de audio via headphones (in ear)? Ik was zeer tevreden met mijn Honor 8 maar heb hem na 1 week (met pijn in mijn hart) toch teruggestuurd naar de leverancier vanwege de slechte audio. Het geluid is zacht, wollig en equalizer ontbreekt.

Honor/Huawei zelf beweerd een flinke upgrade van de audio te hebben gedaan. Daarom overweeg ik de Honor 9 nu te nemen. Maar ik blijf huiverig. Chinese telefoons hebben op dit vlak een zeer matige reputatie.
Ik vond het standaard geluid via bluetooth en headphones erg schel en mat. De Honor heeft zelf geen equalizer, dus dit heb ik moeten fixen met een aparte app. Nu is het geluid prima, maar zeker geen hoogvlieger.
Ja maar wacht even.... Honor 9 communiceert zelf letterlijk: 'An Audiophile's Dream'. Tevens maken ze vermelding van 'Honor Purity Equalizer'.

Maar ze hebben dus helemaal geen standaard equalizer? Dat had dan bijna mijn 2e Honor geweest die ik dan meteen had moeten terugsturen. Ronduit belachelijk dat ze op deze manier de schijn hooghouden.
wie hem heeft gevonden mag het me zeggen :)
De equalizer staat in instellingen, onder geluid, en daar weer onder Huawei Histen geluidseffecten. Om handmatig de equalizer in te kunnen stellen moet je eerst 3D audio uitzetten.
Maar dat werkt alleen als er een headset ingeplugd is. Voor geluid uit de speaker of via BT werkt dit niet.
Ik heb de Honor 9 nu ondertussen een maandje. Ik heb nog even moeten pielen met audiosettings voordat het naar wens was. Maar ik moet zeggen dat audio prima is. In ieder geval véél beter dan de Honor 8. En zelfs nog net ietsje beter dan de Galaxy S7. Maar ben je de audio van bijvoorbeeld een iPhone, HTC of Sony Xperia gewend dan is die van de Honor 9 toch wel wat minder.
Was de audio uit de 3,5 mm aansluiting beter of gelijk aan bijvoorbeeld een budget model van samsung (heb nu de A5 2016)?
Die vergelijking kan ik niet maken voor je.
De Wiko WIM komt begin augustus uit voor 400euro. Ik twijfel tussen de WIM en honor9. Welke zouden jullie aanraden? Prijs/kwaliteit en welke zal het langste updates mogen ontvangen?
Momenteel heb ik een oneplusone van 2,5j oud