Playseat Challenge - Reviews

Specificaties Racestoel, multiplatform - Bekijk alle specificaties

Playseat Challenge Review

wever338 10 juli 2017, laatste update op 10 juli 2017, 1.548 views Product gekocht

Playseat Challenge

Een fantastische oplossing voor racen in de huiskamer. De stoel is goed naar wens verstelbaar en makkelijk op te bergen doordat deze inklapbaar is. Wel jammer dat de trustmaster t150 er niet standaard oppast, maar het gaat out of the box net, dit ga ik binnenkort oplossen met een vulplaatje.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Robuust
  • Opklapbaar dus goed op te bergen
  • Zithouding naar wens aan te passen.
  • Racebeleving bevorderend

Minpunten

• Thrustmaster T150 past maar net.
  • Duurzaamheid foam om het pedalen frame twijfelachtig.
  • Prijs aan de hoge kant

Vorige maand een racestuur en pedalenset aangeschaft wat al meteen een flinke verbetering van de racebeleving en kwaliteit opleverde. Omdat de gebruikte opstelling nogal omslachtig was en de pedalenset wegbleef glijden bij vooral het remmen de playseat challenge aangeschaft.

Waarom de challenge? De keuze is op de challenge gevallen omdat de ps4 in de huiskamer staat en ik geen behoefte heb aan een aparte racekamer met een playseat van 1000+ euros en dan nog een aparte tv en ps4. De challenge heeft als groot pluspunt dat deze heel makkelijk in te klappen en op te bergen is. Dit laatste zonder veel ruimte in te nemen.

De thrustmaster T150 kan niet met schroeven op de plaat gemonteerd worden, echter met de klem van de T150 past deze nog net op challenge. Om het iets beter passend te maken ga binnenkort nog wel kijken om dit mbv vulplaatjes beter passend te krijgen. Ter info dit type stuur stond ook niet als passend in de beschrijving van de challenge dus het knutselwerk laat ik dan ook buiten de beoordeling.

De stoel zelf ziet en voelt er robuust uit. Wel zit er foam rond het frame waar de pedalen opzit wat er niet heel duurzaam uit ziet, maar de tijd zal dat leren. De zithouding is goed in te stellen naar wens. Nadeel van de opstelling bij mij thuis is dat voor een formule 1 zithouding de tv te hoog hangt dus dat de houding feitelijk ergens tussen rally en formule 1 uit gekomen is. Dit laatste is echter geen groot probleem, de race-ervaring is super.

Afgezien van het feit dat de prijs aan de hoge kant is, is het een uitstekende aankoop gebleken.

Heb jij ook een Playseat Challenge?

Ik kan me helemaal in de recensie vinden! Sinds gisteren ook icm de Thrustmaster T150. Past met de klem nčt. Er is wel een third party hard mount, maar die vind ik nog niet nodig.

Andere positieve punten aan PlaySeat Challenge:
  • Zit gewoon erg lekker (hoofdsteun!) en goed in te stellen
  • Force Feedback resoneert ook lekker in je stoel, meer totaalbeleving
Ten eerste heel veel race plezier. Bedankt voor de terugkoppeling op mijn review.

De third party mount kende ik nog niet, maar voor die prijs vind ik die idd ook niet nodig.

Mvg
Wever
Omdat ik het stuur toch te dichtbij vond zitten (ik ben 1.97m), heb ik toch de hardmount besteld.
Daarmee kan als het goed is de montage plaat voor het stuur 1 schroefgaatje naar achteren, dat scheelt weer 4cm :)
1,97m ja dan snap ik het wel. Ben zelf 1,72. Laat maar weten hier of de miiunt bevalt, ben wel benieuwd.
Goede Review! Ik heb alleen nog een vraagje: is de stoel tijdens het racen een beetje stabiel? Of kan het gebeuren dat als je een flinke zwaai aan het stuur geeft dat je dan de grond kust?
Lol, flink zwaaien geeft meestal niet de beste bochten, maar hij is stabiel als je zit. Bij het in en uitstappen de opletten of je de stabilisator onderaan uitgeschoven hebt, anders is de stoel bij het openen van de stuurbeugel een beetje instabiel doordat het zwaartepunt dan volledig rechts bovenin zit. Als je zit is dit geen enkel probleem.