LG HB954SA Review

chucky666 31 december 2009, 1.223 views

LG HB954SA

Pluspunten

• Alles wat je maar kan wensen zit erop.
  • Ondersteunt ook dvd+r dl en dvd-r dl, hoewel niet aangegeven.
  • Zeer goed geluid voor die prijs.
  • Zit al een hdmi kabel in de verpakking erbij.

Minpunten

• Gammel laatje voor de dvd.
  • Fel blauw licht bij de folumeknop.

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze set nu een paar weken en ben hier zeker tevreden over.

De feature set :
Die is goed want alles wat je kan verwachten van een cinema set is aanwezig.
Zeker een plus punt is dat er 2 hdmi in aansluitingen opzitten, maar wat me opvalt is dat er tegenwoordig op de sets ofwel een losse ofwel een ingebouwde ipod aansluiting is.
Aangezien ik nooit een ipod/iphone zal kopen is dit voor mij en ik denk ook anderen een overbodige feature.

Beeldkwaiteit:
Die is gewoon goed en wat je er van mag verwachten.
Heb hem niet kunnen testen op een full hd scherm aangezien ik alleen een hd ready scherm heb.
Blu ray discs worden mooi weergegeven en gewone dvd's worden mooi geupscaled.
Het is aleen jammer dat bij zelf gebrande dvd5's de foutjes ook beter zijn te zien.
Dit zie je vooral in de donkere gedeeltes , maar dat was natuurlijk te verwachten.
Met zelfgebrande dvd9 dl geen problemen.

Geluidskwaliteit:
Die is gewoon goed.
Kan lekker hard zonder vervorming en is dan nog goed duideijk.
Je kan de uidsprekers apart instellen in het setup menu, maar ook gewoon als je een dvd zit te kijken kan je via de afstandbediening de boxen apart instellen.

Gebruikersgemak :
Die is ook goed.
Ik had hem aangesoten (wat zichzelf wijst) en zodra je hem aanzet eigenijk 1x ingesteld en niet meer hoeven naar omkijken.
De afstandbediening is ook duidelijk en eenvoudig uitgevoerd waardoor je binnen notime zonder te kijken de speer kan bedienen.

Bouwkwaiteit:
Is degelijk.
Is opzich niets mis mee behave het dvd aatje dan.
Deze is van heel dun plastic gemaakt en voelt nogal gammel aan.

Prijs:
De prijs is ook mooi.
Die ligt in dezelfde prijs klasse als de samsung 1250.

Heb jij ook een LG HB954SA?

Misschien een beetje laat er lees je mijn reactie niet meer.

Mooie review.

Wel heb ik even een vraagje: Kun je deze speakers ook ophangen?
Want ik moet ze echt ophangen omdat de bedrading in het plafond zit. :P

Alvast bedankt.
ik heb van die standaardt speaker ophang systeem.
je kan ze wel ophangen alleen de aansluiting hiervoor achterop de speakers is niet erg sterk gemaakt.
as je ze goed vast wil draaien dan draai je de busjes eruit.
ik heb een beetje seconde lijm op deze busjes gedaan en ze hangen nu gewoon aan de muur.
Je kan alleen de voetjes die eraan zitten er niet afhalen, een gemiste kans maar ik stoor me er niet aan.
Okey bedankt.

Dan is deze speler een optie.

Zit alleen nog te twijfelen tussen deze of een mediaplayer. Omdat een bluray brander nog redelijk duur is en je deze niet kunt streamen.

Groeten
Hallo,

Nog een vraagje. Hoe heb je hem aangesloten?
Ik heb namelijk een digitale ontvanger met optische digitale audio uitgang en een HDMI uitgang.
Nu wil ik liever maar 1 kabel hebben lopen.

Dus nu mijn vraag: Zou ik beeld en geluid krijgen als ik een HDMI kabel vanaf de ontvanger in de LG en dan weer een HDMI kabel vanuit de LG naar de TV doe.

Ik weet dat het misschien een beetje raar gezegd is maar ik kan het niet anders verwoorden.

Als je mij zou kunnen helpen dan zou ik dat héél fijn vinden :)

Alvast bedankt.

Groeten,

BeaNs94
ik heb hem aangesloten met de meegelevrde hdmi kabel op me tv.
ik heb zelf digitene en die loopt dus met een scart naar me tv.
dus ik kan helaas niet testen of het het werkt wat jij zegt.
Weet je of hij ook .srt of een ander externe ondertiteling ondersteund?
Okey iig bedankt voor je hulp.

Groeten
srt in ieder geval wel, andere ondertiteling formaat gebruik ik eigenlijk nooit.
en nu helemaal nu ik er een mede8er naast heb staan