Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 95 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech G51 Review

Seroo 31 december 2009, laatste update op 31 december 2009, 825 views

Logitech G51

Pluspunten

• 5.1
  • op bessmodule na compact
  • hardwarematige geluidsaanpassingen
  • bouwkwaliteit in verhouding tot de prijs
  • je eigen design onder plexiglas plakken

Minpunten

• bassmodule is redelijk groot
  • kabellengte center en front boxen
  • linksvoor valt af en toe weg

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Mijn tweede review ga ik doen over mijn Logitech G51
Ik heb hem kort na aanschaf van mijn nieuwe pc gekocht bij een computermannetje in de buurt.
De prijs was de adviesprijs van dat moment namelijk 169euro. Ik had al wat reviews gelezen en kwam tot de conclusie dat het niet heel duur was naar de prestaties. En honderd euro meer voor zijn grotere broer de Z-5500 was te veel.

Allereerst kom ik bij de betrouwbaarheid en bouwkwaliteit:
De betrouwbaarheid van deze speakerset is goed. Hij doet het nog helemaal alle vijf de boxen en de subwoofer. ik heb één punt van kritiek hierop dat is tevens de reden voor de 4 sterren op dit gebied. Af en toe heb ik namelijk last van een linker speaker voor me, die doet het dan niet helemaal en hij kraakt dan. Meestal is dit verholpen na de kabel los te maken en het geheel ontdoen van stroom. Het is alleen wel storend als het voorkomt. Ik heb dit inmiddels 3 keer gehad in twee jaar.
De afwerking van de speakers is dan weer zeer goed. Het plastic voelt degelijk aan en er zitten rubbers op de poten. Het stoffen frontje is stevig en zit goed vast. Het plastic is goed kras bestendig. Er zijn alleen krassen aanwezig op de subwoofer en die staat op de grond met alle gevaren die daarbij komen.

Featureset:
Ik ben niet thuis in ondersteuning en dat soort dingen, wel weet ik dat ik alles ingeplugd heb en dat het gewoon zijn werk deed. De geluidskaart op mijn moederbord registreerde alles en ik zei wat het was en het deed zijn werk. Ik heb er één keer moeite mee gehad in GRID, maar dat was toen ik me er mee ging bemoeien. Wel weet ik iets over wat er op en om mijn tafel staat. Dat zijn vijf speakers een subwoofer en een controle dingetje met een draaiknop waarmee ik elke speaker per groep kan dempen of luider kan maken. Ook kan ik dempen de matrix veranderen het apparaat aan en uit met knopjes. Op hetzelfde apparaat kan ik headphones aansluiten zodat ik nooit kabel gebrek heb aangezien de module niet meer dan een armlengte van mij af staat.

Vormgeving:
Hier zal ik kort over zijn. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind hem mooi de metallic beige kleur van de speakers vind ik mooi en de speakers hebben naar mijns inziens een goede vorm die niet storend of opvallend is.

geluidskwaliteit:
Ik ben geen audiofiel, maar ik kan wel genieten van een goede brok geluid tijdens het gamen en een goed stukje muziek tijdens het (huis)werken. En over de geluidskwaliteit ben ik zeker te spreken. Hiervoor had ik een trust setje dat kraakte en een Spaanse radiozender liet horen. Alles was beter dan dat en ik was daarom ook in extase toen ik mijn set liet blazen. De hoge tonen worden volgens mij niet helemaal gehaald maar voor de prijs en de hoeveelheid boxen en de afwerking daarvan is dat te verwaarlozen. Tijdens films en games is de 5.1 een werkelijke sensatie.

Tot slot wil ik het nog even over de voor- en nadelen hebben. De grote is goed, behalve bij de subwoofer die is aan de ruime kant. Wel is deze goed gevuld. De kabels van de front speakers en de center speaker zijn aan de korte kant. Het is zo dat als mij bureau een meter breder en twintig centimeter dieper was geweest de kabels te kort zouden zijn om ze op de hoeken te zetten.

Om deze review af te sluiten wil ik meegeven dat als je erover denkt deze set te kopen het zeker geen slechte keuze is. Maar als je het geld heb moet je de Z-5500 overwegen.

Foto kwaliteit van de Sony Ericsson W200i.

-edits-
Deze zijn te wijten aan:
Bijvoegen verkleinde foto's.
Het verwijderen van typo's en andere fouten.

Heb jij ook een Logitech G51?

Verontschuldiging voor het ontbreken voor de foto's, maar het zit zo dat ze "te groot zijn voor de review". Ik zal dit aan gaan passen in Photoshop en zal deze ASAP bijsluiten.