Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietComfort 35 (Zwart) Review

Roboafca 10 juli 2017, laatste update op 11 juli 2017, 718 views

Bose QuietComfort 35 (Zwart) (Product gekocht)

De Bose QuietComfort 35 is een prima koptelefoon. Er komt zeer fijn geluid uit en je hort werkelijk niks meer van de omgeving als je muziek afspeelt en noisecancelling aan staat.

Pluspunten

• Noisecancelling
  • Multi Pairing
  • Bel geluid
  • Meegeleverde beschermhoes
  • Geluid

Minpunten

• Draagcomfort bij lange periode (+4 uur)
  • Bluetooth verbinding soms geen Media

De Bose QuietComfort 35 is een koptelefoon die ik gekocht heb voor kerst. Zelf wilde ik graag een koptelefoon waardoor ik niks meer van buiten zou horen als ik aan het reizen was en dat doet de QC35 meer dan uitstekend!

Zelf ben ik niet zo heel erg van het horen van alle tonen en kan ik het geluid ook niet goed beoordelen, maar ben je een normale gebruiker die gewoon zijn muziek wil luisteren onderweg? De Bose QC35 doet het werk meer dan prima voor je!https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DuBFK2TweHEghY.jpeg

De Bose QuietComfort 35 is een Over-Ear met een zeer goede Active Noise Cancelling (ANC vanaf nu) erin gebouwd. Zelf was ik op zoek naar een goede draadloze koptelefoon/In-Ears om de reis naar het werk aangenamer te maken. Ik reis namelijk elke dag 2 uur en dan is een muziekje wel fijn. Je hoort immers niet al die klagende of irritante mensen om je heen dan :)

Na wat rond zoeken en prijzen vergelijken kwam ik toch bij de Bose QuietComfort 35 uit welke op het moment bij mijn werkgever in de korting was (mooi meegenomen!) Voor de review ga ik even uit van de volledige prijs, daarom ook het - punt daarop.

Voor mij was het van belang dat de koptelefoon goede mobiliteit heeft. Tijdens het reizen wil je niet vervelend met de kabels zitten knoeien of ze eerst 5 minuten uit de knoop moeten halen. De QC35 heeft wel een optie om bekabeld te luisteren, maar dat is meer een reservekabel aangezien de ANC niet aanstaat dan.

Specificaties

• Gewicht: 310 gram
  • Breedte, Hoogte, Diepte: 18 cm, 22 cm, 4 cm
  • Kleuren: Zwart, Zilver, Blauw
  • Type: Over-Ear
  • Inklapbaar: Ja
  • Accu Type:Lithium Ion
  • Accu duur: +- 20 uur (draadloos) +- 40 uur (bedraad)
  • Oplaadt tijd: 2-3 uur
  • Kabellengte: 120 cm
  • Aansluitingen: Micro-USB, 3.5mm Jack
  • Verbindingen: Bluetooth 4.1, NFC
  • Meegeleverde Accesoires: Hardcase, 3.5mm kabel, Vliegtuig adapter, Micro-USB kabel

Unboxing

Wat zit er allemaal in de doos van de Bose QC35? Hier boven staat natuurlijk de meegeleverde accessoires, maar wat vinden we nog meer in de doos?

Helaas heb ik geen foto van de doos meer, maar die is in een andere review van dit product nog wel te zien.

Om het toch te omschrijven, vind je op de doos vind een afbeelding van de door jou gekozen kleur koptelefoon. Onder het plaatje van de Bose QC35 zie je in verschillende talen "Draadloos" staan, wat natuurlijk een enorm groot pluspunt is van deze koptelefoon.
Boven het plaatje van de koptelefoon vind je in de rechterhoek ook "Acoustic Noise Cancelling", ook één van de speerpunten van deze koptelefoon natuurlijk.

Als je de doos open maakt, zie je niet meteen de koptelefoon, wat je wel bij veel andere bedrijven ziet. Bij de Bose QC35 krijg je echter de hardcase bescherm hoes te zien.

Vervolgens bij het open maken van de hardcase zie je eindelijk de Bose Quietcomfort 35. In de beschermhoes zit meer dan alleen de koptelefoon, zo zit er op de flap die je opent een kleine opberg vakje. In dit vakje liggen de accessoires. Zo zit de oplaadt kabel, de 3.5mm kabel erin. Onder de koptelefoon zit een klein blokje waar "Bose" opstaat. Als je het blokje eruit haalt vind je de vliegtuig adapater, handig voor als je vliegt! (Over vliegen later meer)

Uiterlijk

Aan het design van een koptelefoon wordt flink gesleuteld zoals we tegenwoordig wel zien. Zelf zie ik in de stad steeds meer mensen met andere designs lopen, welke niet altijd mijn smaak hebben. De Bose QC35 vind ik echter een mooie, maar basic uitstraling hebben. Toch zijn de functies voor het basic design eerder premium dan basic.
Bouwkwaliteit
Over de bouwkwaliteit van de Bose QC35 heb ik niks te klagen. Het draai mechanisme voelt goed aan. Het voelt niet slapjes of losjes aan, maar stevig maar toch makkelijk om te draaien.

De oorkussens zitten er zeer goed op. Soms zie ik mensen met een Beats koptelefoon waar de oorkussens redelijk snel los laten. Bij de QC35 heb ik daar totaal geen last van. Ik heb ze in de winter op gehad, tijdens het lopen (zweten) of in de zomer maar er is nog geen puntje te vinden waar het los raakt. Dat is zeker een groot plus punt als we het gaan vergelijken met Beats.

Verder voelen de knoppen zeer goed aan. Ze zijn makkelijk te bedienen en je kan er meer mee dan je in het begint denkt. In het kopje hieronder laten plaatjes alle bedieningen zien van QC35.

De kabel voelt wat goedkoper aan, maar die gebruikt ik tot nu toe enorm weinig. De telefoon voelt veel beter als hij draadloos is, daarom haal je hem tenminste! Ik gebruik die kabel enkel als mijn partner op de bank slaapt en ik iets wil kijken op mijn laptop (nog geen bluetooth).
Bediening
Hieronder zijn afbeeldingen te zien uit de handleiding over de Bose QC35. Hier zijn alle functies en mogelijkheden met de knoppen te zien:

Draagcomfort

Acoustic Noise Cancelling

Ik was opzoek naar een koptelefoon waardoor ik niks meer van mijn omgeving hoorde. Nou, dat heb ik geweten! De QC35 doet dat meer dan prima. zodra je de QC35 aan zet, hoor je de ACN inschakelen en gaat het omgevingsgeluid van 100% terug nar misschien 20%. Hierdoor hoor je bijvoorbeeld alleen, op de achtergrond, de motor van de auto/bus.

Mocht je daarna muziek aan zetten, hoor je niks meer van de omgeving en is het enige wat je hoort de muziek die je aan zet. Zelf vind ik dit zeer prettig als ik bijvoorbeeld een podcast luister. Hierdoor wordt ik niet gestoord door hysterisch schreeuwende kinderen in de bus. (Wat helaas vaker voorkomt dan ik zou willen)

Soms zet ik de koptelefoon in de bus op alleen met ACN aan, zo hoor ik minder van de vervelende geluiden die je anders dagelijks hoort. Zodra je dan voor de grap even de koptelefoon af zet, lijkt het net alsof je in de motor van de bus zit. Het filtert zo goed het geluid!

Op dit plaatje is te zien hoe de ACN werkt. Zo is de donkere lijn het geluid en de lichte lijn is het tegengeluid, waardoor jijzelf er geen last van hebt.

Accu

Zoals te zien op de specificaties hierboven, houdt de accu het ongeveer 20 uur vol. Dat is een redelijke schatting. Voor me gevoel zit hij er soms wel boven en haal ik wel 30 uur. Ik gebruik hem dan alleen om naar mijn werk te gaan en terug, wat 2 uur per dag is. Dit zou betekenen als we van 20 uur uit gaan, dat je de koptelefoon eens in de twee weken op moet laden. Dat vind ik zeer netjes.

Voor me gevoel doe ik het nog minder, wat alleen maar positief is. De batterij heeft me enorm verbaasd. Het opladen gaat snel, als je hem een half uurtje erin doet kan je weer uren luisteren. Dat is op zich al super fijn natuurlijk! Mocht je een half uur voor je weg gaat van je werk er achter komen dat je koptelefoon leeg is, redt je het makkelijk tot je thuis bent als je hem meteen aan de oplader hangt.

Hoe snel de batterij "kapot" gaat van het laden en vervangen moet worden, moet nog blijken. Zelf heb ik de koptelefoon nog geen jaar, dus voorlopig hoef ik daar niet bang voor te zijn. (Hoop ik)

Eigen gebruik

Zelf ben ik totaal niet van het horen van alle klanken of hecht ik veel waarde daaraan. Ik vind het voor mij belangrijk dat de koptelefoon 'lekker' klinkt en een redelijke bass heeft. De Bose QC35 voldoet meer dan uitstekend aan die eisen. Daarnaast is het super handig dat de koptelefoon zo lang mee gaat zonder op te laden en dat hij draadloos en bedraad te gebruiken is. Zo kan je in de bus, op de fiets of lopend lekker zonder draad naar je favoriete artiest of podcast luisteren, maar zit je thuis achter je computer, zonder bluetooth, gebruik je hem gewoon met draad.

De hardcase die je meekrijgt vind ik een zeer waardevolle toevoeging. Normaal gesproken zou ik nooit een beschermhoes kopen voor je koptelefoon, maar het prijskaartje is dermate hoog dat een degelijke bescherming wel gewent is. De hardcase biedt naast bescherming ook nog een handig opbergvak voor je accessoires! + punten!

De Bose QC35 is een zeer goede koptelefoon welke je vooral draadloos moet gebruiken. De kwaliteit van het geluid is voor de meeste gebruikers prima, alleen is het prijskaartje aan de hoge kant. Daarnaast is het draagcomfort na ongeveer 4 uur voor mij minder. Soms krijg ik wat last van mijn oren door de ACN, maar soms gaat het ook uren goed :)

Echter vind ik het de prijs wel waard. Je krijgt een zeer goede koptelefoon welke ACN prima uitvoert. Je hoort niks van de omgeving en fietsen met de koptelefoon + ACN zou ik dan ook niet aanraden.

De accessoires en functies van de koptelefoon zijn prima. Je kan er mee bellen, pauzeren, skippen, in de wachten zetten en schakelen tussen gesprekken.
Een zeer fijne koptelefoon die ik iedereen kan aanraden, ondanks de hoge prijs.

Mocht je dit een goede review vinden, dan kan je me nomineren voor Review van de Maand!

Mocht je punten missen of andere dingen beter willen zien, laat het me even weten. dan zorg ik dat de volgende review nog beter is! ;)

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 (Zwart)?